Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej jag har en optisk mus som beter sig mycket märkligt. Ibland så hoppar mus pekaren till och hamnar uppe i ena hörnet på skärmen. Mycket irriterande när man tex ska flytta på ljud spår bara en millimeter i cubase. Samma händer om jag spelar spel eller skriver i ordbehandlings prog.

Vad kan man göra åt det?

//AEM

Annons
Posted

Du borde prova att byta underlag, om du inte har någon musmatta är det första grejen du bör skaffa, för att en optiskmus ska fungera som bäst bruka dom vilja ha en gämt underlag som är enfärget (trä liknande underlag kan skapa probem) mörkt är inte dumt.

Låter som om du inte har någon musmatta als 😄 eller?

Posted

Håller med, en vettig musmatta borde lösa din problem, speciellt om du har en ganska gammal optisk mus.

Posted

Musmatta är långt mycket viktigare än vad folk tycks tro och absolut inget man skall snåla in på. Jag kör en Ratpadz och en Func Surface. Bra musmattor bägge två men jag föredrar Func Surface då den är tunnare. Kostar omkring 250kr.

Det är inte en trådlös mus du kör förresten? Skulle ju även kunna vara kommunikationsproblem.

/Majken

Posted

Musen är en logitech inte tråd lös. jag har en mus matta men när jag använder den så kan jag inte köra musen alls 😆

Ska väl ta och investera in en bra mus matta.