Jump to content
Annons

"Huvudfönster" som ändrar storlek


mickestrang

Recommended Posts

Jag har ett problem med att huvudfönstret blir mindre när jag tex tar fram vst instruments F11... gillar inte att huvudfönstret automatiskt blir mindre när jag tar fram annat fönster.

Redigerat av Lundin
delad tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

gäller detta även att huvudfönstret blir mindre när jag tex tar fram vst instruments F11... gillar inte att huvudfösntret automatikst blir mindre när jag tar fram annat fönster.

Det har jag faktiskt inte tänkt på, om jag förstår din fråga rätt vilket jag nog inte gör.

"Huvudfönstret"? "Mindre"? 🙂

Med "Always on Top" urbockat är inget fönster fast "ovanpå" något annat, det är väl egentligen det enda. Om du med "mindre" menar att fönster minimeras, "stängs", så gäller det inte plug-ins. Inte vad jag kan minnas iallafall.

Testa att bocka ur "Always on Top" och känn på det lite? Det går alltid att klicka tillbaka bocken. 😉

Fridens på er.

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är ett fenomen som bara gäller om du maximerat ditt fönster genom "Maximera-knappen", expanderar du bara fönstret genom att använda muspekaren i nedre högra hörnet och dra ut fönstret så stort det bara går så slipper du det problemet.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det ett typiskt windowsproblem?

Värdelöst att man måste "dra ut" huvudprogrammet för att få plats med ens plugins!

Det slipper man i osx. Om du så har 10 skärmar så är det bara att dra pluggen dit man vill, utanför ditt daw, och den stannar där tills man stänger den!

Stinker Win 95 om det! Det är 2012 nu...

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det ett typiskt windowsproblem?

Värdelöst att man måste "dra ut" huvudprogrammet för att få plats med ens plugins!

Det slipper man i osx. Om du så har 10 skärmar så är det bara att dra pluggen dit man vill, utanför ditt daw, och den stannar där tills man stänger den!

Stinker Win 95 om det! Det är 2012 nu...

Samma gäller Cubase om man väljer "Always on top", det är bara main arrange-fönstret som gör så om man maximerar. Men visst, det är väldigt irriterande med många funktioner som man måste arbeta sig runt.. jag tror dock inte Cubase i Mac skiljer sig nämvärt rent funktionsmässig förutom att slippa fönsterproblemet då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...