Jump to content
Annons

Sett en sån här förut?


Ziggy

Recommended Posts

Eftersom jag så småningom ska dra ihop ett litet band, och kommer att behöva en kontrabasist, blev jag nyfiken på detta. Lär inte va lätt att hitta nån kontrabasist ute på landet, men hittar jag en sån här bas kan jag tänka mig att köpa den själv och sen "låna ut" (även använda själv), om den inte är för dyr. Problemet är att jag aldrig sett en förut, eller ens hört talas om. Har ni?

Jag lägger upp ett foto, och länkar även till låten på YouTube, där jag först såg den. En väldigt vacker låt om man är allätare, särskilt refrängen.

Jag fick kontakt med dragspelerskan i bandet för jag blev nyfiken på låten, trodde det var nån gammal slovensk folksång och ville höra andra versioner men hitta inget. Hon hade skrivit den själv så inte så konstigt. Skicka just iväg en fråga om basen till henne.

http://www.youtube.com/watch?v=Z2W47TAJ_Qo

steb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ju inget annat än en elbas, så det är enbart för det visuella (i avsaknad av kontrabasist). Hittar jag ingen kontrabasist tycker jag en basist med en sån bas skulle funka också. Ser så mycket mysigare ut än en "vanlig" basist på elbas.

Ingen som nånsin sett en sån, än bättre, vet var man kan få tag i en?

Tjejen har inte svarat än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...