Jump to content
Annons

Kiss nya singel Hell or Hallelujah


ironman

Recommended Posts

Annons

Ganska "meh" för min del. Oerhört intetsÀgande refrÀng, med tanke pÄ vad de hade kunnat göra av en fyndig ordlek som "Hell or Halleluja". Det hÀr kÀnns mer typ goa gubbar i Mustasch-anda Àn kiss. Musiken har brÄttom, det Àr inte coolt. Typ.

Mina tvÄ cent.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bra lÄt. Men...

Om detta var (Ànnu) ett försök att nÄ 70-talets magik sÄ blev det (Ànnu) ett misslyckande. Visst, det lÀt som en turbovariant av "I Stole Your Love", men istÀllet blev det en variant som snarare för en tillbaka till Animalize och Asylum. En "förvirrad" period, skulle jag vilja sÀga.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

LĂ„ten i lĂ€nken Ă€r utbytt. Är nĂ„t helt annat skit.

LÀnken funkar utmÀrkt, lyssnade precis och det Àr kiss precis som innan.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bra lÄt. Men...

Om detta var (Ànnu) ett försök att nÄ 70-talets magik sÄ blev det (Ànnu) ett misslyckande. Visst, det lÀt som en turbovariant av "I Stole Your Love", men istÀllet blev det en variant som snarare för en tillbaka till Animalize och Asylum. En "förvirrad" period, skulle jag vilja sÀga.

HÄller i stort sett med dig, Valle. Minus "I stole your love" dock. Det lÄter som de Àr fast i 80-talet, kÀnde samma sak nÀr jag lyssnade Frehleys senaste - inte helt oÀvet spelat eller lÄtskriveri men det lÄter som den var inspelad i slutet av 80-talet. SÄ i slutÀnden blir det anus...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

JÀvel vilken fladdrig ljudbild? LÄter som nÄnting ligger och stör. Har svÄrt att urskilja ljuden.

LÄten var vÀl sÄ dÀr?! SlÄr ju aldrig Destroyerplattan. Eller rÀttare sagt. Det finns inte mkt som slÄr den!

Coolt att dom fortfarande hĂ„ller pĂ„ 🙂 Lite skeptisk till deras image. Är inte den jĂ€vligt ute? Gamla gubbar i drĂ€kter 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

LÀnken funkar utmÀrkt, lyssnade precis och det Àr kiss precis som innan.

Ja nu sÄ. NÀr jag lyssnade var det nÄgot hiphopaktigt. Hmmm mÀrkligt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tur man Àr ateist!

Tur att man inte Ă€r ateist! Jag vill ha mina saker varje 24 dec. 😆

Har inga imaginary friends. Till för dom svaga!

Ja fördomar Àr bekvÀma. :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

JÀvel vilken fladdrig ljudbild? LÄter som nÄnting ligger och stör. Har svÄrt att urskilja ljuden.

LÄten var vÀl sÄ dÀr?! SlÄr ju aldrig Destroyerplattan. Eller rÀttare sagt. Det finns inte mkt som slÄr den!

Ljudfilen som vi lÀnkas till Àr givetvis inte CD-kvalitet. Att döma (den fÀrdiga) produktionen av skitkvaliteten som lÀnken levererar Àr inte sÀrskilt seriöst.

Förresten, vad tycker du Àr sÄ unikt med Destroyer att det inte finns mycket som slÄr den?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Förresten, vad tycker du Àr sÄ unikt med Destroyer att det inte finns mycket som slÄr den?

En av de mest unika egenskaper, som jag finner det Àr det remarkabla faktum att albumet de facto Àr inspelat med... hör och hÀpna! Knöliga gitarrer! Höjden av frÀckhet har sÀllan skÄdats i en amerikansk musikstudio.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ljudfilen som vi lÀnkas till Àr givetvis inte CD-kvalitet. Att döma (den fÀrdiga) produktionen av skitkvaliteten som lÀnken levererar Àr inte sÀrskilt seriöst. Förresten, vad tycker du Àr sÄ unikt med Destroyer att det inte finns mycket som slÄr den?

Jo det kommer ju lÄta bÀttre pÄ CD naturligtvis. Tycker ÀndÄ att det Àr skum ljudbild. Trotts att det klingar kass mp3 om det. Skumt ljud pÄ gurorna!

Vet inte. Man var ung och lÀttflörtad. Tyckte det var svinbra lÄtar. Sen introt till Detroit rock City nÀr gurorna kommer in. Magiskt!

Skulle jag dÀremot fÄ höra skivan för första gÄngen idag sÄ hade jag nog tyckt annat!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MÄste sÀga att jag tycker det lÄter imponerande vitalt, fast jag har i och för sig aldrig varit sÄ mycket för Kiss musik utan tyckt att hela grejen med dem Àr att de ser tuffa ut i smink.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ganska "meh" för min del. Oerhört intetsÀgande refrÀng, med tanke pÄ vad de hade kunnat göra av en fyndig ordlek som "Hell or Halleluja". Det hÀr kÀnns mer typ goa gubbar i Mustasch-anda Àn kiss. Musiken har brÄttom, det Àr inte coolt. Typ. Mina tvÄ cent.

Verkligen...totalt orockigt, dom Àr stendöda...men sÄ Àr det ju ett halvt coverband ocksÄ.

-76 kom det sista vettiga!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Och inte tror pÄ tomten??

Hehe! 😄 Han Ă€r ju Hardcore ateist...sĂ„ Rumpnissar, Dunderklumpen och hör och hĂ€pna, till och med Spindelmannen gĂ„r bort!?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo det kommer ju lÄta bÀttre pÄ CD naturligtvis. Tycker ÀndÄ att det Àr skum ljudbild. Trotts att det klingar kass mp3 om det. Skumt ljud pÄ gurorna!

Jag tycker att det lÄter som aliasing (vikningsdistorsion), vÀldigt intimt förknippat med mp3:or (framför allt Àldre sÄna, Àr det nÄgon som har anvÀnt en codec frÄn 1999?)

Edit: Jag hoppas innerligt att det Àr komprimeringen och inte "the loudness war" som gör att alltihop dessutom distar. SvÄrt att bedöma lÄten i sig nÀr det lÄter sÄdÀr illa.

Redigerat av Jetblack
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

En av de mest unika egenskaper, som jag finner det Àr det remarkabla faktum att albumet de facto Àr inspelat med... hör och hÀpna! Knöliga gitarrer!

Hehe... 😄

Fast, allvarligt talat, Destroyer lÄter pÄ tok för reverb-igt, för rum-igt... Personligen har jag alltid tyckt att Pauls 1978-solo hörde till KISS bÀttre produktioner, likasÄ Aces 1978-solo (medan Genes sög granit).

Även Dressed To Kill har sin charm.

E Kramer Àr förresten en mÀrklig prick, han. Jag har aldrig varit helt övertygad om hans KISS-produktioner. För om man jÀmför med t.ex. skitproduktionen Rock And Roll Over (konstiga ljudbilder, taskiga punch ins etc) med Ace Frehley (1978), sÄ framstÄr den senare nÀrmast som ett mÀsterverk. Jag tror att Kramer var överskattad som producent, men att han var ett (musik)tekniskt geni nÀr det gÀllde inspelning. I alla fall nÀr det gÀllde KISS.

Ett coolt producer-team hade nog varit Kramer/Glixman.

Ezrin sÄg jag vÀldigt mycket upp till nÀr jag var yngre och naivare. Idag Àr han, om Àn fortfarande bland de större, bara en producent som gjorde KISS till bÀttre musiker (förvÀxla inte med artister). Han var likt Kramer mer av en tekniker, snarare Àn ljud-designer.

Kingen av alla heter Michael B Tretow. men han hör inte hit.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hehe... 😄

Fast, allvarligt talat, Destroyer lÄter pÄ tok för reverb-igt, för rum-igt... Personligen har jag alltid tyckt att Pauls 1978-solo hörde till KISS bÀttre produktioner, likasÄ Aces 1978-solo (medan Genes sög granit).

Även Dressed To Kill har sin charm.

E Kramer Àr förresten en mÀrklig prick, han. Jag har aldrig varit helt övertygad om hans KISS-produktioner. För om man jÀmför med t.ex. skitproduktionen Rock And Roll Over (konstiga ljudbilder, taskiga punch ins etc) med Ace Frehley (1978), sÄ framstÄr den senare nÀrmast som ett mÀsterverk. Jag tror att Kramer var överskattad som producent, men att han var ett (musik)tekniskt geni nÀr det gÀllde inspelning. I alla fall nÀr det gÀllde KISS.

Ett coolt producer-team hade nog varit Kramer/Glixman.

Ezrin sÄg jag vÀldigt mycket upp till nÀr jag var yngre och naivare. Idag Àr han, om Àn fortfarande bland de större, bara en producent som gjorde KISS till bÀttre musiker (förvÀxla inte med artister). Han var likt Kramer mer av en tekniker, snarare Àn ljud-designer.

Kingen av alla heter Michael B Tretow. men han hör inte hit.

Fast Kingen heter ju egentligen Tony Visconti men det hör inte heller hit. 😆 Och nĂ€rmare RnR Ă€n Tretow

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...