Jump to content
Annons

Addictive drums i FL Studio


Recommended Posts

Annons

Yapp det funkar ju , Men. men när jag går in på Fruity Wrapper (Addictive Drums) och sedan Processing Connection så finns det ju Automap output , Och då lägger ju sig alla Trummor på en separata Outputs kanaler .. men va tusan vad händer sen ? det verkar ju finnas där.

Jag har inte kört FL Studio speciellt mycket själv och vi stödjer ju inte det officiellt, men det borde gå att lösa. För det första måste du se till att pilarna under varje kanal i mixern i Addictive Drums är aktiverade. Hur man gör i Fruity Loops är jag osäker på, men om du hittar en video/guide på hur det funkar med en annan plug-in så borde det gå att göra samma sak med Addictive Drums.

Det här kanske kan vara nåt:

https://www.google.se/#hl=sv&sclient=psy-ab&q=fl+studio+multiple+outputs

Mvh Tore XLN Audio

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanoners pilarna var problemet. och så en kort fråga på detta :...finns det fördelar med att andvända sig av Cubase gentemot

FL Studio när jag andvänder Addictive Drums..

Jag har som sagt inte kört FL Studio speciellt mycket, så jag har inte så bra koll på nackdelar/fördelar med att köra Addictive Drums i FL. Däremot är det ju så att vi stödjer Cubase officiellt, vilket betyder att vi alltid testar alla nya versioner av Addictive Drums i Cubase och lovar att det ska fungera. Om du känner dig mest hemma i FL Studio tycker jag du kan fortsätta köra på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...