Jump to content
Annons

Studio one 2 (DAW)


Ghebrehiwet

Recommended Posts

Annons

Allt i ett lösning ? hum det blir svårt hur mycket du än försöker leta.Skulle vara Propellerhead`s Reason 7 som kommer snart den 19 April.Men inte ens den är Bullet proff.

Allt i ett lösning för mej. Jag vet ungefär vad jag vill ha. Det Cubase möjligen faller på är hur man jobbar med loopar.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Loopar brukar sällan jobba med loopar så tell me .Är det så kallade wav loopar trumm loppar loopar som piloter gör i militära endamål.Loppar är ju en Loop som går och går. Är det kul ?

Skojsar lite bara ok.=)

Här Loopas inget .Bara Raka Rör .in med skiten Sjung ,klart.Loopar ? He

Redigerat av Hemmpe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sätt och hört mer folk som haft problem med Cubase, än med Studio One när jag surfat runt. Likheterna är snarlika. Men jag gillar workflowet bättre i Studio One faktiskt. Både Ola Englund och Keith Merrow har lämnat sina tidigare DAWs för Studio One också.

Viste inte att Ola tagit klivet..

men Keith kör S1..

Vad gäller Demo versionen av Studio One så skall den vara fullt ut annars tror jag visst du råkat skå på studio one Free. för studio one har oxå trum plugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller Demo versionen av Studio One så skall den vara fullt ut annars tror jag visst du råkat skå på studio one Free. för studio one har oxå trum plugg.

Nej, det är inte Free jag har laddat ner. Vad heter trumpluggen?

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

om man väljer att köpa studio one så spar man massor så lägg 200kr på passande groovmonkey paket och kom ändock billigare undan

Nej. Cubase Artist är billigare än Studio One 2 pro, och har det jag behöver utom möjligen arbetsflödet med loopar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Belov (oregistrerad)

Vore väldigt tacksam om någon kunde svara på den här frågan!

Funderar på att köpa en Presonus Audiobox 22VSL där Studio one ingår. Med den ska följa en light-variant av EZ drummer. Så frågan är:

Hur användbar är light-versionen av EZ drummer?

Finns alla nödvändiga ljud med (crasch, cymbaler och pukor) för att göra en rocklåt rättvisa - eller måste man köpa till uppgraderingen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Belov (oregistrerad)

Tack för tipset, men störande nog får jag inte gratisversionen att fungera alls i mitt nuvarande program.

Är det ingen som har använt EZ drummer Lite och som kan berätta om det innehåller det man behöver i form av pukor och cymbaler osv för att uppfylla basbehoven till en rocklåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Har kört Studio One producer nu i över ett år, pga att jag fick med det när jag köpte ett ljudkort. Insåg ganska snabbt hur bra det var i förhållande till cubase som jag tidigare använt, och uppgraderade snabbt till producer. Allt är enkelt upplagt, tom för en relativt okunnig producent som mig själv. Är väl just midi biten som är negativt som jag ser det, men lättheten att överföra och hantera låtar för mastring är fantastisk.

Pröva och ni kommer inte bli besvikna, iaf inte om ni är musiker snarare än programmerare.

Hade!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för skillnad mellan Studio One Artist och Producer? Jag är själv på gång att köpa ljudkort från Presonus. Läste ex vis att Producer har "MP3 import och export". Betyder det att det går inte att importera wave med Artist, eller exportera en mp3?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade köpt Professional med en gång, så har du full tillgång till alla funktioner i Studio One.

Det är ju absolut inte dyrt, såg på deras hemsida att det kostar 1895:- fullversion.

Mycket prisvärt!

Redigerat av Roffe57
Link to comment
Dela på andra sajter

Tac för det tipset. Skiljer ju ytterst lite mellan Producer och Pro på deras hemsida. Innan tipset hade jag bara kollat på priser på 4sound.

Nu har jag inhandlat ett ljudkort. Ser fram emot att förgylla världen med lite progalster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...