Jump to content
Annons

bas plugin likt guitar rig


Gravee

Recommended Posts

Tjenare !

Har letat, letat och letat utan något vidare resultat dom senaste dagarna så om jag missat det här någonstans i forumet så ber jag om ursäkt.

Jo nu till frågan, Jag skulle behöva få reda på om det finns någon basplugg som fungerar som guitar rig/amplitube ? Det finns ju rätt schyssta pluggar men som bara funkar med midiklaviatur eller liknande och jag känner att det inte räcker hela vägen, stränginstrument är ju mer min grej.

tänkte att det är lika bra att fråga innan man sticker och köper en bas 😉

// Gravee

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

  • Any VST, VST3, AudioUnits, AAX, or RTAS compatible host application

Verkar som det ska fungera 😉

Bra tips, har länge funderat på om det funnits någon typ av basamp simulator.. Men har aldrig orkat lägga ner nån tid på att leta reda på en. Ska testas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars funkar NI Guitar Rig till både gitarr och bas.

Likadant med Ampeg SVX eller Amplitube från IK Multimedia.

Overloud har en som heter Mark Studio 2.

Softube har Bass Amp Room.

Bass Amp finns i två versioner från Studio Devil.

Det var de jag hittade vid en snabb sökning. Det finns säkert fler, men dessa är de som verkar nämnas oftast... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ibland är man lite trög av sig.. nu när jag använde rätt sökord så hittade jag faktiskt lite grann.. bra tipps ska kika in närmare på dom grejerna medan jag skäms lite !

tusen tack, då blir det en bas iaf hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Och glöm inte använda cabimpulser av nåt slag då de inbyggdamcabs på pluggar låter allt annat än roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...