Jump to content
Annons

Backtracks med iPad?


bakke

Recommended Posts

Jag har skaffat en "padda" och vill börja använda den på spelningar. Jag vill köra både texter och backtracks i den men jag hittar ingen app som gör det på ett enkelt sätt. Det finns ju hundratals appar som spelar upp musik och många appar som visar pdf- och/eller word-filer, jag vill ha en som gör båda och som gör det enkelt att välja backtrack och text på scen.

Funktionen jag söker är att jag ska kunna lägga upp en databas i appen med låtarna, när jag väljer en låt så ska den låtens text visas på skärmen samtidigt som backtracket startar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Tjena!!

Förstår EXAKT hur du menar! Jag kör själv i en coverduo med förinspelade bakgrunder och vi kör padda med programet/appen onsong! Grym app!!! Kostar typ 17 spänn och du har alla texter på plats, du kan starta bakgrunderna från det programet, du kan ställa in hur lång låten är så att programet autoskrollar om det behövs! Du kan ställa in nightmode så att det inte lyser upp för mycket osv osv osv!! Dessutom är det svinenkelt att ladda ner texter från nätet, korrigera dom som man själv vill, lägga till/tabort/ändra ackord osv! Köp köp köp köp 🙂 (Nä, jag jobbar inte för dom, är bara sjukt nöjd med appen)! Hör av dig om du undrar nåt efter att ha köpt den!

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...