Jump to content
Annons

Tar av mig hatten för Kent - 999


toniced

Recommended Posts

Annons

Jodå! Jag är inte rädd för mörkret är en mycket trevlig skiva!

Personligen håller jag dock Röd och Hagnesta Hill som favoriter än så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå! Jag är inte rädd för mörkret är en mycket trevlig skiva!

Personligen håller jag dock Röd och Hagnesta Hill som favoriter än så länge.

🙂 Det är något magiskt med Kent. Får jag gåshud av musiken jag lyssnar på så är den riktigt bra i mina öron. Jag bara njuter!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Smörja, och vad har den här tråden i allmänt att göra?

Om du tycker om musik så kanske du inte uppfattat att det är just musik vi pratar om? Vad vill du vi ska prata om?

Vi kanske ska prata om " Glömde köpa allergipiller, så imorrn måste jag ta mej ut och köpa allergipiller, om jag kan ta mej ut för allergin jag har, eftersom jag glömde köpa allergipiller."

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tycker om musik så kanske du inte uppfattat att det är just musik vi pratar om? Vad vill du vi ska prata om?

Vi kanske ska prata om " Glömde köpa allergipiller, så imorrn måste jag ta mej ut och köpa allergipiller, om jag kan ta mej ut för allergin jag har, eftersom jag glömde köpa allergipiller."

Du ska bara skita i vad jag skriver om i längsta. Den här tråden kan möjligen platsa i musik- och sajttips, om du nu är tvungen att exponera din dåliga smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska bara skita i vad jag skriver om i längsta. Den här tråden kan möjligen platsa i musik- och sajttips, om du nu är tvungen att exponera din dåliga smak.

Oj då, råkande jag trampa på fel tå??

Du!!! Om du tycker tråden är av den natur att den inte passa dig så håll dig bort. Gäster som du är sällan välkomna. Låt de som är moderatorer sköta sin sak!

Passar inte musiken dig kan du väl lyssna på den musik som du gillar.

En sak vill jag klargöra. Hade du haft lite pondus och uppdaterat din avatar om vem du är kanske jag hade diskuterat vidare med dig. Från mig får du inen respons i fortsättningen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ett inlägg som är lika obegripligt som illa formulerat och stavat. Publicera i rätt avdelning.

Det är svårt med respekt från din sida. Men nu verkar det som om du vill personligen kränka mig. Hur är det med kränkningar? Är de straffbara?

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jaha, har tråden redan börjat balla ur?

Jag tyckte att det var trist att dom skippade syntharna på nya plattan men efter några lyssningar så får jag nog säga att den är rätt schysst ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, har tråden redan börjat balla ur?

Jag tyckte att det var trist att dom skippade syntharna på nya plattan men efter några lyssningar så får jag nog säga att den är rätt schysst ändå.

Fast om du lyssnar så har de definitivt inte skippat syntharna. Det är möjligtvis att de inte ligger riktigt lika högt upp i frekvensregistret som på Röd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behåller nog hatten på. Tar istället av mig hatten för Roxette, som släppte en riktig kanonplatta tidigare i år! De är hånade och bespottade i Sverige, men turnérar jorden runt och spelar för utsålda arenor.

Kul dock att Kent är så pass produktiva och verkar älska att skapa musik. Utöver tidigare nämnda Roxette känns det som att det är ont om svenska grupper/artister som verkligen älskar det de gör. Cardigans och The Hives m.fl. verkar se det som en bestraffning att behöva hålla på med musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Fast om du lyssnar så har de definitivt inte skippat syntharna. Det är möjligtvis att de inte ligger riktigt lika högt upp i frekvensregistret som på Röd.

Nä, skippat syntharna har dom visserligen inte gjort men nån Röd är det som sagt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behåller nog hatten på. Tar istället av mig hatten för Roxette, som släppte en riktig kanonplatta tidigare i år! De är hånade och bespottade i Sverige, men turnérar jorden runt och spelar för utsålda arenor.

Kul dock att Kent är så pass produktiva och verkar älska att skapa musik. Utöver tidigare nämnda Roxette känns det som att det är ont om svenska grupper/artister som verkligen älskar det de gör. Cardigans och The Hives m.fl. verkar se det som en bestraffning att behöva hålla på med musik...

Jag får ta och lyssna på Roxette. Vi har en del bra band i avlånga Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Det är något magiskt med Kent. Får jag gåshud av musiken jag lyssnar på så är den riktigt bra i mina öron. Jag bara njuter!!

Jodå, de har definitivt många gåshudsögonblick 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tycka mycket olika om Kent, tydligen, men det går inte att snacka bort deras position som ett av de absolut största rockbanden i Sverige. Dessutom är det en position de har haft i mer än femton år. De har dessutom lyckats vinna en ny generation publik, det är fan inte illa.

Mitt egna förhållande till Kent har gått i vågor. Jag är inte lika intresserad numera, men det är ju kanske naturligt. Jocke Bergs texter har aldrig tilltalat mig, men jag har ändå tyckt att låtarna har varit jäkligt bra.

När ett band har hängt med så länge så blir ju ens egna utveckling väldigt tydlig också. När de första plattorna kom så levde åtminstone jag ett annat liv: första egna lägenheten, festande och allmänt dåligt liv. Och då blir ju den musik man lyssnar till en oerhört integrerad del av ens liv.

När nu det senaste alstret kommer så lever man ett annat liv. Man lyssnar på 999 när man är på Willys och köper blöjor.

Kommer hem och ska fortsätta lyssna, men måste köpslå med barnen om att köra varannan Kent på Spotify, varannan Fest hos Mange.

Då blir förhållandet till musiken något annorlunda....

Men för Sören, hade jag haft en hatt hade jag lyft på den!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...