Jump to content
Annons

StudioStafetten


tordA

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Men var är gitarren?...tycker den ligger vääääldigt långt bak i mixen...

Jo, den låg lite dold bakom Clavineten - och det var den jag mixade efter. Varför inte låta gitarrmelodin dubbas med ett tango-dragspel nästa gång? Eller varför inte en trombon eller sensuell poetiskt fransk sång? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Weeeeeeehhh!!!

Fu.. fick ett pm av vetro att jag ska vara med här... är inte nykter va, men min bedömning är att det är dax för vocals va? ja? eller?

text någon? text?

Forumfylla. Är det lagligt? :rolleyes:

Jag knåpade nyss ihop en text och fick till en liten melodi. Med lite flyt har ni en vacker(?) fransk chanson till detta imorgon.

Om Hacke hinner före så får vi väl lägga upp båda bidragen och ha studiofestivalsomröstning. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Weeeeeeehhh!!!

Fu.. fick ett pm av vetro att jag ska vara med här... är inte nykter va, men min bedömning är att det är dax för vocals va? ja? eller?

text någon? text?

Forumfylla. Är det lagligt? :rolleyes:

Jag knåpade nyss ihop en text och fick till en liten melodi. Med lite flyt har ni en vacker(?) fransk chanson till detta imorgon.

Om Hacke hinner före så får vi väl lägga upp båda bidragen och ha studiofestivalsomröstning. 😄

No worriez.

Är inte läge att sjunga i denna bostaden just nu. Men jag bakiskörar gärna på dina vocals imorgon. 😎

edit: btw; forumfylla är lagligt. och rekommenderbart.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Oh la lá! Jag har släppt ut fransmannen i mig. 😠

Ladda ner här.

Nu väntar jag med spänning på Hackes bakiskör. Ju hesare desto bättre. 🙂

(Om ni tycker att sången ligger fel i nivå eller nåt, så får ni väl skrika till. Jag skyller på mina usla högtalare i så fall. För övrigt börjar väl snart mp3-kodningen fram och tillbaka ta ut sin rätt, men det kanske inte spelar någon roll?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh la lá! Jag har släppt ut fransmannen i mig. 😮

Ladda ner här.

Nu väntar jag med spänning på Hackes bakiskör. Ju hesare desto bättre. 😛

(Om ni tycker att sången ligger fel i nivå eller nåt, så får ni väl skrika till. Jag skyller på mina usla högtalare i så fall. För övrigt börjar väl snart mp3-kodningen fram och tillbaka ta ut sin rätt, men det kanske inte spelar någon roll?)

fan va vackert.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh la lá! Jag har släppt ut fransmannen i mig.  😄

Ladda ner här.

Nu väntar jag med spänning på Hackes bakiskör. Ju hesare desto bättre.  😮

(Om ni tycker att sången ligger fel i nivå eller nåt, så får ni väl skrika till. Jag skyller på mina usla högtalare i så fall. För övrigt börjar väl snart mp3-kodningen fram och tillbaka ta ut sin rätt, men det kanske inte spelar någon roll?)

fan va vackert.. 😄

Merci beaucoup! 😄

Kan inte nån väcka Hacke nu då, så vi kommer vidare... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan, sänkte jag hela låten eller?  😆

Ja ja, nå'n får väl starta en ny stafett i så fall. Fast det vore fint med lite stämmor. Je suis le grand bohème!

Nejnejnej!! Du gjorde ett fantastiskt jobb... jag kom bara inte till skott dagen efter... sen kom Maximegalångtalias och tjingade så jag släppte det. Och just nu har jag inte heller tid/möjlighet...

Framförallt är texten svår att köra till om man inte kan franska. 😲 Du kanske ska posta texten här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan, sänkte jag hela låten eller?  😉

Ja ja, nå'n får väl starta en ny stafett i så fall. Fast det vore fint med lite stämmor. Je suis le grand bohème!

Nejnejnej!! Du gjorde ett fantastiskt jobb... jag kom bara inte till skott dagen efter... sen kom Maximegalångtalias och tjingade så jag släppte det. Och just nu har jag inte heller tid/möjlighet...

Framförallt är texten svår att köra till om man inte kan franska. 😲 Du kanske ska posta texten här?

Och vem har påstått att jag kan franska? 😆

Texten är rent nonsens och jag vågar inte ens skriva ut den eftersom jag inte kan stava till alla orden. Hoppas att det inte finns några fransmän på forumet...

Det vore inte fel med lite sensuella stön i bakgrunden, lite Serge Gainsbourg-känsla. Det vore väl nåt för dig Hacke? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

joohm.. De e ingen dålig låt, de e bara att jag inte kan spela in på natten längre då ja e som mest inspirerad utan att väcka folk numera 😛😏😏🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁

Gillade vocalsen.

edit: la till ett "T"

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

joohm.. De e ingen dålig låt, de e bara att jag inte kan spela in på natten längre då ja e som mest inspirerad utan att väcka folk numera 😏  😏  🙁  🙁  🙁  🙁  🙁

Du har min fulla empati! Precis exakt på pricken sådär har jag oxå det! 🙁

Vi jagar ny bostad bara för att jag ska kunna bygga mig en ljudisoloerad hemmastudio där jag kan sitta och gapa nätterna i ända... weeeeeeee va ja längtar! 😛

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Stirra er inte blinda på körer vetja!

Gitarrmelodin kan fortfarande behöva en dubbning med nåt mer instrument... För att inte tala om delarna mellan "refrängen" som nu har blivit en sorts "bas-och-trummor-break" 😆

Gå loss vetja och lägg lite instrumentsolo där också. 😳

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja föffan... Låten är fantastisk... jag vill, och räknar med att damma in några pålägg...ägg o gitarr... vem vet... MEN jag törs inte ta stafettpinnen förän jag vet att jag har ett par timmar att sätta in, och tid är det ont om för tillfället.

lets tango

Link to comment
Dela på andra sajter

ok. har gjort en liten updatering... trixxat lite med introt... fyllt i gitarren lite.. och lagt till lite mer gitarr.. och ett litet halvhappligt solo som kanske var lite onödigt men jag tycker det är jävligt kul att försöka sola så det får ni stå ut med.. 🙂 ..dessutom skrev väll vectro något om att han ville ha något instrumentsolo på refrängen/breaket så jag kunde inte hålla mig..

ta över någon nu förfan..

..just filen också kanske...

Tango De La Fraaanch!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det vara jordbrum i början av låten?

// David

drog igång grungealizern... var mest meningen det skulle låt skräpigt och sedan gå över till bättre kvalité när sången börjar..

Edit: ska jag ta bort det?

Redigerat av Kiefz
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem har påstått att jag kan franska? 

Texten är rent nonsens och jag vågar inte ens skriva ut den eftersom jag inte kan stava till alla orden. Hoppas att det inte finns några fransmän på forumet...

Jovars. Det finns åtminstone en... 😄 Och det låter ju som nonsens men snygg nonsens. Oui oui. Typ Gainsbourgh i sina bästa dagar. Musiken låter också mycket som det han gjorde faktiskt.

Sitter i samma sits: liten lägenhet o små barn som vill/måste sova på natten.

Vore snyggt med lite blås kanske! Ska bläddra genom mina samplar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem har påstått att jag kan franska? 

Texten är rent nonsens och jag vågar inte ens skriva ut den eftersom jag inte kan stava till alla orden. Hoppas att det inte finns några fransmän på forumet...

Jovars. Det finns åtminstone en... 😄 Och det låter ju som nonsens men snygg nonsens. Oui oui. Typ Gainsbourgh i sina bästa dagar. Musiken låter också mycket som det han gjorde faktiskt.

Sitter i samma sits: liten lägenhet o små barn som vill/måste sova på natten.

Vore snyggt med lite blås kanske! Ska bläddra genom mina samplar...

Kul om du kunde avrunda denna på något snyggt sätt. (Vem bestämmer när det är klart?) Tyckte att ditt bidrag till studiofestivalen var i särklass bäst! 🙂 Har du gjort mer musik i den stilen? Skulle vara kul att höra i så fall.

För er som inte är fransoser eller fransyskor kan jag avslöja att första raderna betyder, ordagrannt: "Livet, kärleken, örat, dagens rätt." 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...