Jump to content
Annons

Ärliga Studiomonitorer


calpa

Recommended Posts

Hej! Jag tänkte köpa ett par studiomonitorer. Vad skulle folk tipsa om är det bästa man kan få för 2000-4000 kr? Jag måste kunna göra bättre mxningar/Mastringar, framförallt det senare och söker då efter ett så ärligt ljud som möjligt på alla register. Gör både akustisk musik som filmmusik, rock ballader, pop men gör även endel helelektroniskt som house och vill ju då gärna att det är bra tryck i dem. Min gamla rockkollega tipsade mig om Alesis M1 Mk2 som han säger är grymma. dem finns på thomann för 2600kr. Kollade ett youtubeklipp om den och personen påstod att dem var rätt oärliga kring lägre basen. Alla tips är varmt välkomna!

//Calle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tips#1 Har du gjort något åt akustiken i ditt rum? Om inte, så ligger en stor del av den eftersökta ärligheten där.

Absolut! Ibland kan skillnaden mellan obehandlat och behandlat rum, vara större än skillnaden mellan olika högtalare...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Eftersom att Claes inte skrev nåt om att söka i forumet efter alla hundratals trådar om detta ämne så får väl jag göra det........ sök....

Greetings from London.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...