Jump to content
Annons

Hejsan! Hejsan!


Chrieon

Recommended Posts

Också ny här... Christoffer heter jag och sitter och leker med lite basgångar och synthriffer i Logic och tycker att det känns väldigt användarvänligt och att jag börjar behärska tekniken och taktkänslan och allt sånt.

Under min tid på SAE i London (digital film) nosade jag på ljudmix i ProTools och mixade om befintliga låtar i alla möjliga variationer. Jag får då och då tillgång till en

, och hoppas att jag får köpa loss den, framförallt för dess varma ljud. En stor förebild när det gäller basgångar är Denniz Pop som var ett "bassfreak" under sin stortid.

När jag var i London fanns det flera småklubbar där man kunde vicka lite för DJn och jag spelade upp några egna "medleys" à 10 minuter. Oftast 80-talsbaserat men jag gillade att lägga bl a reggaelåtar efter varandra så att dom på ett snyggt sätt smälter ihop. Dvs, att publiken inte ens märker av när övergången sker.

Vissa medleys har jag sparat och snurrar friskt i min ifån, jag tror att om jag lägger upp dom skulle nog få skivbolagen att se rött så jag tänker inte ta den fighten.

Jag frilansar som klippassistent inom TV och annars som videograf och även som grafisk designer. Har gjort ett par musikvideos, filmat och plåtat bröllop. På fritiden förutom att lära mig nya grejer, illustrerar jag, då oftast som en tolkning av en låt som jag har hört. Och därför tänker jag plugga design/animation till hösten för att vidga kunskaperna.

Vad gör jag här? Jo, när jag har kört fast så har jag sökt via forumet och fått svar på många frågor, men kan väl vara trevligt att spåna idéer med andra likasinnade. Ska göra lite musik till mina egna showreels få se hur det går.

Kanske kan man inleda nåt samarbete, kanske göra en video med ett band, göra en illustration eller en flyer, vem vet.

Jag har även lite skivomslag som jag vill sälja av på:

http://portfolio.chr...covers-sell-out

vet inte om det kanske tillhör "Köp/Säljes" eller någon annanstans.

Min musiksmak är det "gamla vanliga," Pink Floyd, Michael Jackson, The Beatles osv, men Italo och Synth-genren är ju en genre som är rena rama skattgömman. Lite episkt aggrotech med HoCICo till Vangelis, Yes och Mike Oldfield, klassiskt, you name it. Den är ganska humörstyrt .

Ja lite om mig det. Jag hoppas få fortsatt hjälp och få delta i roliga diskussioner.

Allt väl!

//Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...