Jump to content
Annons

Vad "gör ljudet" på denna gitarr?


ONSatan

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

OK, kanske därför jag har svårt att få till det.

Körde med fjäderreverbet för att primärt få "bort gitarren från örat" och fjäder lät "minst fel" av reverben jag testade att lägga på (efteråt som VST). Har inga pedaler så jag får lägga på alla effekter i efterhand..

Kanske ska flytta micken ännu längre från stärkaren (har dock en del akustikproblem...)?

Eko som i längre delay?

Btw, jag älskar det ljudet. Tycker det är så j...la bra!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, kanske därför jag har svårt att få till det.

Körde med fjäderreverbet för att primärt få "bort gitarren från örat" och fjäder lät "minst fel" av reverben jag testade att lägga på (efteråt som VST). Har inga pedaler så jag får lägga på alla effekter i efterhand..

Kanske ska flytta micken ännu längre från stärkaren (har dock en del akustikproblem...)?

Eko som i längre delay?

Btw, jag älskar det ljudet. Tycker det är så j...la bra!

Fjäder tror inte jag är klockren väg för att få till rumsklangen här. Här behövs snarare hårda väggar i ett litet utrymme. Kolla om du kan hitta något bra kort convolution-reverb el dyl. Kan t.o.m räcka med ett kort kallt delay. Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fan så skön låt. Konstigt, kollade upp plattan på Albumcredits.com och enligt den så ska skivan innehålla en Fats Domino-cover, men på Spotify finns inte den låten med. Hm.

Jag vet, off topic.

den ÄR jäkligt skön. hela skivan är bra även om den är lite "oputsat" ofärdig (Strummer dog ju).

Sitter på jobbet nu men jag är rätt säker på att skivan bara innehåller 10 låtar. Det är en Bob Marley cover med (Redemtion song - bra som f-n!) men ingen Fats Domino vad jag jag kommer ihåg.

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Fjäder tror inte jag är klockren väg för att få till rumsklangen här. Här behövs snarare hårda väggar i ett litet utrymme. Kolla om du kan hitta något bra kort convolution-reverb el dyl. Kan t.o.m räcka med ett kallt delay.

OK, tack! Ska testa! Vågar du gissa på tidsvärden på delayet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag ska testa detta ikväll! Vad tror ni på tanken att flytta ut micken lite från stärkaren (för att få bort guran från "örat")? Har ingen "presence" på min stärkare så jag sänker runt 4000 kHz för att få bort den...

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...