Jump to content
Annons

Shure SM 7 B vs. Neumann TLM 103 vs. Studio Projects B3


william

Recommended Posts

Ett annat alternativ till TritonAudio FetHead är Röde D-Power Plug, som också förstärker 20 dB och drivs med fantommatningen. 4Sound i Linköping sålde den för 495kr, så den var ett fynd.

Jag har läst på många ställen att den är brusig. Upplever du att den tillför brus eller är den ok?

Det hade varit intressant att testa och jämföra själv, så jag får försöka komma ihåg att kolla med distributören om det går att låna en sådan till någon framtida inspelningstest...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kanske är lite sent nu, men har ett rent sångspår från en tlm103 på min profil som jag laddat upp till en annan tråd.

gå in på ladda ner filen, där är 3 som ligger ihop, ladda ner sångspåret, där är läck från en akkegura men det bör ge dig en bra bild.

inspelningen är gjord med shockmount, och puffskydd, i en amatörbyggd sånghörna, (2 gaderobsdörrar och ett par täcken).

hoppas de kan hjälpa, om de fortfarande är aktuellt.

EDIT: spåret var gjort till en fråga om läck tråd, så jag har inte pillat med det alls, så va du hör är en HELT oediterad inspelning med en 103a.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...