Jump to content
Annons

Festival #41 MELODISTUDIOFESTIVALEN 2012


Bloeas

Recommended Posts

Annons

80-tal hade varit kul att höra!

Det var en bra en (här). Men den roligaste och den som visade hur duktiga folk egentligen är på att skriva "brett" var Dansbandsfestivalen (att jag vann eländet gjorde inte saken sämre, för min del).

För övrigt tror jag att den här festivalgrejen har passerat point of no return på sin resa mot döden. Jag tror det mest beror på att det blev för "fusion" av alltihop vad det led; ingen vågade upprepa något som redan hade varit. Till slut blev det bara "ljudlekar" av det...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
drloop (oregistrerad)

Jag tycker 80tals festivalen var roligast för den vann jag. Och spridningen på bidragen var stor där med... 😉

Det var en bra en (här). Men den roligaste och den som visade hur duktiga folk egentligen är på att skriva "brett" var Dansbandsfestivalen (att jag vann eländet gjorde inte saken sämre, för min del).

För övrigt tror jag att den här festivalgrejen har passerat point of no return på sin resa mot döden. Jag tror det mest beror på att det blev för "fusion" av alltihop vad det led; ingen vågade upprepa något som redan hade varit. Till slut blev det bara "ljudlekar" av det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag försöker göra en punklåt så blir det 80-talsdisco.

Om jag försöker göra en dansbandslåt så blir det 80-talsdisco.

Så om vi tar en 80-talsdiscofestival blir det säkert en visa från mig.

Det sjuka är att på 80-talet hatade jag disco 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte spika ett gäng teman som får samma månad varje år? Dvs den riktiga melodifestivalen är ju typ nästan alltid vid samma tidpunkt.

Då kan ju den som vill ställa upp i tävlingen finslipa under hela året. Precis som i den riktiga tävlingen.

Bara en tanke så man slipper tokstressa veckan innan, ör att sedan inte hinna alls...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade länken på dansbandsfestivalen och blev lite nostalgisk. Tyvärr kan jag inte hitta vår låt på hårddisken. Tydligen en freudiansk borttagning.

Blir det en 80-talsfestival tycker jag vi ser till att få låtarna ordentligt mixade och mastrade. Sen gör vi en skiva och lägger upp på den spotify eller som torrent någonstans.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det en ny forum tävling så kan jag ställa upp med ett pris till vinnaren. Så att det blir fler som är intresserade av att vara med.

Det kan bli allt från lick library dvds, tablatur böcker, eller guitar pickups. Jag står även för frakten till vinnaren.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men se då för i helvete upp med så att introt inte blir 1:30 för då är du rökt... 😉

😛 *puff*

Blir det en ny forum tävling så kan jag ställa upp med ett pris till vinnaren. Så att det blir fler som är intresserade av att vara med.

Det kan bli allt från lick library dvds, tablatur böcker, eller guitar pickups. Jag står även för frakten till vinnaren.

Bra där! Nu har vi tänkarhatten på. Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller bara white noise. Sen blir det svart....eller jag vet inte..

Skulle vara en kul idé egentligen... asså tänk att man bara får använa vitt brus som ljudkälla men det får processas i oändlighet å med overdubs etc kan man ju göra rätt coola grejer 😄 Nu blev jag inspirerad att testa detta haha ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det en ny forum tävling så kan jag ställa upp med ett pris till vinnaren. Så att det blir fler som är intresserade av att vara med.

Det kan bli allt från lick library dvds, tablatur böcker, eller guitar pickups. Jag står även för frakten till vinnaren.

Det blir nog bra ändå.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

H77 går till charmoffensiv. Nåja, ännu en anledning att inte ställa upp.

Om det inte blir tävling blir det ingen festival. Men att det där fanskapet ska infektera detta oxå.

Det blir nog bra ändå.

Jag är inte ute efter att infektera eller förstöra tävlingen för någon. Och det är ingen charmoffensiv, haha du är en go gubbe du.

Jag har en massa grejer som ligger här hemma som jag skall göra mig av med och jag har ett vaderat grönt kuvert med frakten betald. Så jag tänkte att det skulle vara en rolig sak för tävlingens skull. Men om det blir sura miner och att folk inte vill vara med, så struntar jag i det. Inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara en kul idé egentligen... asså tänk att man bara får använa vitt brus som ljudkälla men det får processas i oändlighet å med overdubs etc kan man ju göra rätt coola grejer 😄 Nu blev jag inspirerad att testa detta haha ^^

Låter som nåt militären skulle utveckla som psykologisk krigsföring, MK Ultra hjärntvättsmetod.

Vi tar det igen

This plan is so perfect its retarded - Peter Griffin 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...