Jump to content
Annons

Korg PA800 i Cubase 5


hammo40

Recommended Posts

Hej.

Jag har Cubase 5 installerat och har införskaffat mig en Korg Pa800 som jag har kopplat in med en firewire och midi kabel till USB.en i datorn.

problemet är att det ljud och ryhtmer som spelas av pa800.en kommer inte in till Cubase i datorn det kommer en svag som oginela style från PA800.en vet ni hur kopplar iag in det för att få in det som spelas på PA800?

jag har Konnekt live som ljud kort och är kopplat till datorn med firewire.

Hur ska jag koppla d`?

mvh Hamidi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du måste ha en kabel mellan audio out på synten till ljudkortet och kolla sen i VST Connections efter line in eller nåt så du kan få in syntens ljud in i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Du måste ha en kabel mellan audio out på synten till ljudkortet och kolla sen i VST Connections efter line in eller nåt så du kan få in syntens ljud in i Cubase.

hej.

jag har koplat pa800 med tele kabel left och right till tc konnekt live tele ingång 3 och 4.

idag den 30-03-2012 såg jag att idikatoren rörde sig som om ljud kom in men jag kunde inte höra fast allt var på.

sedan tc konnekt live är inkopplat med firewire till datorn.

jag kör Cubase 5.1 och kan inte himmla mycket om det.

vore tacksam om tips eller om ni vet vart jag har gjort fel.

ska tilläga att i cubase Divice har jag ändrat men utan resultat. På vissa inställningar visar den att kanalerna är inaktiva ni kan se bilder här tar mot förslag med tacksamhet.

mvh

Redigerat av hammo40
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...