KillwithSkill Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 http://svt.se/melodi..._pa_alla_bidrag 1. Sean Banan â "Sean Den Förste Banan" 2. Abalone Dots â "PĂ„ vĂ€g" 3. The Moniker â "I Want To Be Chris Isaak ..." 4. Afro-Dite â "The Boy Can Dance" 5. Dead by April â "Mystery" 6. Marie Serneholt â "Salt And Pepper" 7. Thorsten Flinck & Rev... â "Jag reser mig igen" 8. Loreen â "Euphoria" Om man kĂ€nner svenska folket rĂ€tt sĂ„ blir det Afrodite och Flink som gĂ„r vidare... Sen beror det vĂ€l pĂ„ om proggrĂ„ttorna explorerkrökande fimpkommunisterna kollar eller inte.
Florian le Sage Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Har man aptrÄkigt i livet kanske man kollar pisset, i mitt fall nej dvs vÀgra Àgna tid Ät detta fördummande nonsens, dessutom trodde jag du var en rocker???
KillwithSkill Postat 4 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2012 Har man aptrĂ„kigt i livet kanske man kollar pisset, i mitt fall nej dvs vĂ€gra Ă€gna tid Ă„t detta fördummande nonsens, dessutom trodde jag du var en rocker??? Jo förvisso... đ men utbudet runt kl Ă„tta ikvĂ€ll pĂ„ tv Ă€r ju... SVT2 - Friskytten, Romantisk opera frĂ„n 1821 av Carl Maria von Weber. Tv3 - The benchwarmers, Amerikansk komedi frĂ„n 2006 med Dennis Dugan. Tv4 - Gladiatorerna, Svensk underhĂ„llningsserie frĂ„n 2012. Kanal 5 - America's funniest home videos, Amerikansk underhĂ„llningsserie frĂ„n 2010 Tv6 - Family guy, Amerikansk animerad serie frĂ„n 2001 Sjuan - A mighty heart, Amerikanskt drama frĂ„n 2007 med Michael Winterbottom Tv8 - Morden i Midsomer, Brittisk kriminalserie frĂ„n 1998 Kanal 9 - Kommissarie Gently, Brittisk kriminalserie frĂ„n 2009. TV10 - Andra vĂ€rldskrigets hemliga krig, Brittisk dokumentĂ€rserie. TV11 - HjĂ€lp! Jag Ă€r med i en japansk tv-show, Svenskt underhĂ„llningsprogram frĂ„n 2009 Kanske en back sprit och hĂ€nga hĂ€r Ă„ ljuga kanske ger större utdelning đ
Naymari Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 (redigerat) Abalone Dots och Loreen till final Dead by April och The moniker till andra chansen. Tror jag.. đ Edit: Thorsten Flinck, Sveriges svar pĂ„ Lou Reed? Redigerat 4 februari 2012 av Naymari
stegrarn Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Hellre Melodifestivalen Ă€n vad som helst som gĂ„r pĂ„ skitkanalen TV4 i alla fall.. đ
SadamJR Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Har inte lyssnat pÄ Ärets lÄtar, men tyckte att The Moniker hade bÀsta lÄten förra Äret.
Retromannen (oregistrerad) Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 har nog aldrig missat en avsnitt av MELLO! Ofta ganska kassa lÄtar men kul program iallafall. Hoppas mycket pÄ afro-dite (alltsÄ att de har en bra, snabb lÄt)
Erik dP Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Jag liten förstÄelse för att nÄgon slösar bort sin tid pÄ detta skrÀp! ...Men jag tittar i alla fall. Kanske för att alla andra gör det oavsett vad man tycker. Det blir lite gemenskap att tycka till om ngt vid fikabordet pÄ jobbet. ...Om jag tÀnker efter sÄ Àr jag nog den som brukar injicera...initiera (menar jag) dessa diskussioner dÀr. Jag Àr nog en Àkta mello-junkie i alla fall.
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Jag liten förstÄelse för att nÄgon slösar bort sin tid pÄ detta skrÀp! ...Men jag tittar i alla fall. Kanske för att alla andra gör det oavsett vad man tycker. Det blir lite gemenskap att tycka till om ngt vid fikabordet pÄ jobbet. ...Om jag tÀnker efter sÄ Àr jag nog den som brukar injicera...initiera (menar jag) dessa diskussioner dÀr. Jag Àr nog en Àkta mello-junkie i alla fall. Fattar dÄ inte vad du gnÀller om.
Erik dP Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Fattar dÄ inte vad du gnÀller om. Jag hoppas att du förstod att jag försökte vara humoristisk. Utan smile-gubben.
Claes Holmerup Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Jag missar aldrig melodifestivalen - Ă€ven om det Ă€r mest inavel i leden och Ă€ven om diktatorn C.B. sjĂ€lv bestĂ€mmer vilka av de 100 lĂ„tarna frĂ„n förlagen som ska komma med i finalerna, enligt vad HAN anser Ă€r "bra TV", medan han skiter i vad som skulle kunna ha en chans att vinna (varför vara med i en tĂ€vling om man inte ens vill försöka vinna...?). NĂ„ja - efter detta standardgnĂ€ll, sĂ„ Ă€r det ju trots allt kul att se spektaklet. Ibland fĂ„r man ett gott skratt - och ibland finns det rentav ett par lĂ„tar som Ă€r riktigt lyssningsbara, sĂ„ helt bortkastat Ă€r det inte trots allt... đ
SadamJR Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Jag hoppas att du förstod att jag försökte vara humoristisk. Utan smile-gubben. Det gÄr inte hem. HÀr mÄste man anvÀnda smilfinkar, annars riskerar man att attackeras av figurer som har mer attityd Àn personlighet.
ironman Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 (redigerat) Hej Jag skall se spektaklet med mina barn. Vad gör man inte för sina barn đ För er som inte vill titta pĂ„ sjĂ€lva sĂ€ndningen i kvĂ€ll, sĂ„ kan ni lyssna pĂ„ alla lĂ„tarna i sin helhet redan nu pĂ„ denna sidan http://svt.se/melodi..._kvallens_latar Ha en trevlig dag allihopa mvh edit:sĂ„ Redigerat 4 februari 2012 av Henber77
Claes Holmerup Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Loreen kom vÀlförtjÀnt till final, men Afrodite, som hade den enda andra lÄten som inte var totalt bottenskrap, försvann. Visserligen var det vÀl i princip samma lÄt som de hade förra gÄngen de var med, men fortfarande typ 20ggr mer lyssningsbar Àn övriga lÄtar, som antingen bara var trista eller helkasst skrÀp som borde ha ratats innan de ens spelades in pÄ demostadiet... Programledarna var dessutom trÄkigare Àn att titta pÄ nÀr fÀrg torkar. Jag hatade verkligen deras dÄliga sÀtt att framföra regisserade trista skÀmt. Inte ett uns av spontanitet hos nÄgon av dem, utan det verkade nÀstan som om nÄgon hade tvingat dit dem nÀr det egentligen hellre hade velat vara hemma och titta pÄ AFV eller nÄgot... Varför behövs det förresten 3 programledare för nÄgot som Àr sÄ enkelt att presentera? Pinsamt...
KillwithSkill Postat 4 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2012 Ăh! Jag mĂ„lade fan pĂ„ vĂ€ggen och tĂ€nkte att det skulle bli ett jĂ€vla kackel av tjejerna. Men nĂ€r dom körde igĂ„ng sĂ„ var det svinbra. Gillade hon Gina. Inget dravvel eller svammel. Sakligt och sen kan man tycka vad man vill om humorn. NĂ„gra goa poĂ€nger var det allt. Gött att "det sjĂ€lvklara" for Ă„t helvete! Afrodite, Marie Serneholt med sin The Boy Does Nothing - kopia av Alesha Dixon. Och Moniker som Ă€r nog den senaste one-hit-wonders som tog för givet att moll-lĂ„tar skulle funka...
Drake Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Helt okej klass pÄ lÄtarna. Har funnits betydligt sÀmre deltÀvlingar förr om Ären... Men visst hade de öst pÄ med en hel del dubbad leadsÄng pÄ mÄnga bidrag? Förinspelad dubb? Körer? BÄde och?
KillwithSkill Postat 4 februari 2012 TrÄdstartare Postat 4 februari 2012 Men visst hade de öst pÄ med en hel del dubbad leadsÄng pÄ mÄnga bidrag? Förinspelad dubb? Körer? BÄde och? Mr Sist.. det har dom gjort sen 2001
Dag Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 (redigerat) Va? Sjunger Loreen sĂ„dĂ€r bra? Har dom börjat med tonhöjdskorrigering live, eller Ă€r det bara ruskigt mycket sĂ„ng i backingtracket? đź förstĂ„r ingenting, förra Ă„ret sjöng hon ju ungefĂ€r lika falskt som de flesta andra... vad jag minns iaf.. Redigerat 5 februari 2012 av Dag
Hemmpe Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Nej Tack .VÀrdo Cirkus.ingen gör nÄgot bra skit tv Blöja pÄ .Min mening och den stÄr Jag för.skaffa Voddler sÄ kan ni se en film som jag gjorde.BÀttre
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Det gĂ„r inte hem. HĂ€r mĂ„ste man anvĂ€nda smilfinkar, annars riskerar man att attackeras av figurer som har mer attityd Ă€n personlighet. đ Sa du det dĂ€r framför spegeln? Verkligen rĂ€tt person att yttra sig som inte gör nĂ„got annat.
Drake Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Mr Sist.. det har dom gjort sen 2001 För att förtydliga en aning: Jag Àr vÀldigt medveten om att de gjort detta ett bra tag, men i Är upplevde jag att det var mer dubbar och svagare (volymmÀssigt) live-lead Àn nÄgonsin.
Hemmpe Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 en Banan i tv haha! sen en vampyr Va hette han Flink hade han LÀppstifft eller haha? SÄpa Zappade lite ,, Nee ingen höjdare LÄg stÀmning tyckte till och med min Mor ..Ukrina vinner vÀll allt vi Àr körda i botten ..Roligare att lyssna pÄ forumets egna Bidrag i ACDC Tex .. Kostar bara en jÀkla amssa skit pengar bortkastad tid med CB i spettsen ..nÀ detta va sissta gÄngen för mig .. Fast jag Zappa .
Fidden Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Va? Sjunger Loreen sĂ„dĂ€r bra? Har dom börjat med tonhöjdskorrigering live, eller Ă€r det bara ruskigt mycket sĂ„ng i backingtracket? đź förstĂ„r ingenting, förra Ă„ret sjöng hon ju ungefĂ€r lika falskt som de flesta andra... vad jag minns iaf.. Hon sjöng vad jag minns lika bra förra Ă„ret, fast dĂ„ var det inte en lika catchy lĂ„t och inte i nĂ€rheten av samma fantastiska scenframtrĂ€dande. och för att uppfriska mitt eget och andras minne, ett klipp: http://www.youtube.com/watch?v=OfRg-w4LC2k hon borde vunnit dĂ„ ocksĂ„.
Erik dP Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Jag satt med ett leende under "Banan"-upptrÀdandet. Förmodligen kommer detta bli en plÄga. Men jag tyckte ÀndÄ detta, programledarnas och Soundtracks upptrÀdande var bÀst, vilket kanske sÀger lite om vad jag tycker om de andra bidragen. "Salt och peppar"-lÄten + upptrÀdandet (falsksÄng?) pÄminde lite om Tyskland-Lenas bidrag förra Äret - lite snabbare. Men Lenas bidrag gillade jag. Schlager-möter-growl vinner nog en del hÄrdrocks-röster. Lite halvkul blandning. Flinck gjorde rÀtt bra ifrÄn sig i Skavlan. Synd att han inte tÀvlade med den lÄten istÀllet. Jag blev rÀtt förvÄnad att det blev sÄ mycket skriverier om hans handgrepp dÄ det var sÄ tydligt regisserat i förhand. Det sÄg ut sÄ. Eller sÄ har jag fel? Loreen viftade lite för mycket pÄ armarna för att jag skulle kunna tÀnka pÄ annat Àn Kate Bushs tidiga videor, eller den dÀr höjdhopperskan - vÀderkvarnen. Sedan tyckte jag lite si och sÄ om att dom menade att artisterna var huvudpersonerna i tÀvlingen (eller hur dom uttryckte det). UpphovsmÀnnen var lite vÀl undangömda. Men det kanske Àr lite vÀl avslöjjande om samma upphovsmÀn visas gÄng pÄ gÄng. Det vore kul med en lÄttÀvling istÀllet för en artisttÀvling som det ÀndÄ finns sÄ mÄnga av. Men om detta kan man nog diskutera hur mycket som helst, vilket har gjorts. Som parentes: Kul att textningen inte följde manus helt och hÄllet. Det föll tex bort ngn slutreplik innan hÄrdrockarna, som ÀndÄ dök upp i textningen, om att "det kanske Àr dÀrför dom stÀller upp hÀr", om att dom inte Àr rÀdda att bredda sig musikaliskt (eller ngt liknande).
Panzerfaust Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 SÄg bara slutet. FruktansvÀrt mÄste jag sÀga. Dead by april var det fjantigaste jag sett 1
Limpan Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 SĂ„g bara slutet. FruktansvĂ€rt mĂ„ste jag sĂ€ga. Dead by april var det fjantigaste jag sett Smaken Ă€r som baken... Dead by April var det bĂ€sta bidrag jag sett! Ălskar hela grejen med att blanda pop & metall Mer sĂ„nt till folket! ...sen var det kanske inte deras bĂ€sta lĂ„t direkt men alltid trevligt med lite bra musik i melodifestivalen.
stegrarn Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Smaken Ă€r verkligen som baken, Dead by april var/Ă€r det sĂ€msta jag har hört, nĂ„gonsin! Hatar hela grejen med att blanda pop och metal. đ
KillwithSkill Postat 5 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 5 februari 2012 Hatar hela grejen med att blanda pop och metal. đ Pisshybrid! Som att blanda Bröderna Djup med Pantera
KillwithSkill Postat 5 februari 2012 TrÄdstartare Postat 5 februari 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Xn9lLnVurYI Undrar varför hon hade surfittaface nÀr hon Äkte ut?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.