Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

http://svt.se/melodi..._pa_alla_bidrag

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"

2. Abalone Dots – "PĂ„ vĂ€g"

3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."

4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"

5. Dead by April – "Mystery"

6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"

7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"

8. Loreen – "Euphoria"

Om man kÀnner svenska folket rÀtt sÄ blir det Afrodite och Flink som gÄr vidare...

Sen beror det vÀl pÄ om proggrÄttorna explorerkrökande fimpkommunisterna kollar eller inte.

Annons
Postat

Har man aptrÄkigt i livet kanske man kollar pisset, i mitt fall nej dvs vÀgra Àgna tid Ät detta fördummande nonsens, dessutom trodde jag du var en rocker???

Jo förvisso... 🙂 men utbudet runt kl Ă„tta ikvĂ€ll pĂ„ tv Ă€r ju...

SVT2 - Friskytten, Romantisk opera frÄn 1821 av Carl Maria von Weber.

Tv3 - The benchwarmers, Amerikansk komedi frÄn 2006 med Dennis Dugan.

Tv4 - Gladiatorerna, Svensk underhÄllningsserie frÄn 2012.

Kanal 5 - America's funniest home videos, Amerikansk underhÄllningsserie frÄn 2010

Tv6 - Family guy, Amerikansk animerad serie frÄn 2001

Sjuan - A mighty heart, Amerikanskt drama frÄn 2007 med Michael Winterbottom

Tv8 - Morden i Midsomer, Brittisk kriminalserie frÄn 1998

Kanal 9 - Kommissarie Gently, Brittisk kriminalserie frÄn 2009.

TV10 - Andra vÀrldskrigets hemliga krig, Brittisk dokumentÀrserie.

TV11 - HjÀlp! Jag Àr med i en japansk tv-show, Svenskt underhÄllningsprogram frÄn 2009

Kanske en back sprit och hĂ€nga hĂ€r Ă„ ljuga kanske ger större utdelning 😉

Postat (redigerat)

Abalone Dots och Loreen till final

Dead by April och The moniker till andra chansen.

Tror jag.. 😑

Edit: Thorsten Flinck, Sveriges svar pÄ Lou Reed?

Redigerat av Naymari
Retromannen (oregistrerad)
Postat

har nog aldrig missat en avsnitt av MELLO! Ofta ganska kassa lÄtar men kul program iallafall. Hoppas mycket pÄ afro-dite (alltsÄ att de har en bra, snabb lÄt)

Postat

Jag liten förstÄelse för att nÄgon slösar bort sin tid pÄ detta skrÀp!

...Men jag tittar i alla fall. Kanske för att alla andra gör det oavsett vad man tycker. Det blir lite gemenskap att tycka till om ngt vid fikabordet pÄ jobbet. ...Om jag tÀnker efter sÄ Àr jag nog den som brukar injicera...initiera (menar jag) dessa diskussioner dÀr. Jag Àr nog en Àkta mello-junkie i alla fall.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jag liten förstÄelse för att nÄgon slösar bort sin tid pÄ detta skrÀp!

...Men jag tittar i alla fall. Kanske för att alla andra gör det oavsett vad man tycker. Det blir lite gemenskap att tycka till om ngt vid fikabordet pÄ jobbet. ...Om jag tÀnker efter sÄ Àr jag nog den som brukar injicera...initiera (menar jag) dessa diskussioner dÀr. Jag Àr nog en Àkta mello-junkie i alla fall.

Fattar dÄ inte vad du gnÀller om.

Postat

Fattar dÄ inte vad du gnÀller om.

Jag hoppas att du förstod att jag försökte vara humoristisk. Utan smile-gubben.

Postat

Jag missar aldrig melodifestivalen - Àven om det Àr mest inavel i leden och Àven om diktatorn C.B. sjÀlv bestÀmmer vilka av de 100 lÄtarna frÄn förlagen som ska komma med i finalerna, enligt vad HAN anser Àr "bra TV", medan han skiter i vad som skulle kunna ha en chans att vinna (varför vara med i en tÀvling om man inte ens vill försöka vinna...?).

NĂ„ja - efter detta standardgnĂ€ll, sĂ„ Ă€r det ju trots allt kul att se spektaklet. Ibland fĂ„r man ett gott skratt - och ibland finns det rentav ett par lĂ„tar som Ă€r riktigt lyssningsbara, sĂ„ helt bortkastat Ă€r det inte trots allt... 😉

Postat

Jag hoppas att du förstod att jag försökte vara humoristisk. Utan smile-gubben.

Det gÄr inte hem. HÀr mÄste man anvÀnda smilfinkar, annars riskerar man att attackeras av figurer som har mer attityd Àn personlighet.

Postat (redigerat)

Hej

Jag skall se spektaklet med mina barn. Vad gör man inte för sina barn 🙂

För er som inte vill titta pÄ sjÀlva sÀndningen i kvÀll, sÄ kan ni lyssna pÄ alla lÄtarna i sin helhet redan nu pÄ denna sidan

http://svt.se/melodi..._kvallens_latar

Ha en trevlig dag allihopa

mvh

edit:sÄ

Redigerat av Henber77
Postat

Loreen kom vÀlförtjÀnt till final, men Afrodite, som hade den enda andra lÄten som inte var totalt bottenskrap, försvann. Visserligen var det vÀl i princip samma lÄt som de hade förra gÄngen de var med, men fortfarande typ 20ggr mer lyssningsbar Àn övriga lÄtar, som antingen bara var trista eller helkasst skrÀp som borde ha ratats innan de ens spelades in pÄ demostadiet...

Programledarna var dessutom trÄkigare Àn att titta pÄ nÀr fÀrg torkar. Jag hatade verkligen deras dÄliga sÀtt att framföra regisserade trista skÀmt. Inte ett uns av spontanitet hos nÄgon av dem, utan det verkade nÀstan som om nÄgon hade tvingat dit dem nÀr det egentligen hellre hade velat vara hemma och titta pÄ AFV eller nÄgot... Varför behövs det förresten 3 programledare för nÄgot som Àr sÄ enkelt att presentera? Pinsamt...

Postat

Äh! Jag mĂ„lade fan pĂ„ vĂ€ggen och tĂ€nkte att det skulle bli ett jĂ€vla kackel av tjejerna. Men nĂ€r dom körde igĂ„ng sĂ„ var det svinbra. Gillade hon Gina.

Inget dravvel eller svammel. Sakligt och sen kan man tycka vad man vill om humorn. NÄgra goa poÀnger var det allt.

Gött att "det sjÀlvklara" for Ät helvete! Afrodite, Marie Serneholt med sin The Boy Does Nothing - kopia av Alesha Dixon. Och Moniker som Àr nog den senaste one-hit-wonders som tog för givet att moll-lÄtar skulle funka...

Postat

Helt okej klass pÄ lÄtarna. Har funnits betydligt sÀmre deltÀvlingar förr om Ären...

Men visst hade de öst pÄ med en hel del dubbad leadsÄng pÄ mÄnga bidrag? Förinspelad dubb? Körer? BÄde och?

Postat (redigerat)

Va? Sjunger Loreen sĂ„dĂ€r bra? Har dom börjat med tonhöjdskorrigering live, eller Ă€r det bara ruskigt mycket sĂ„ng i backingtracket? 😼 förstĂ„r ingenting, förra Ă„ret sjöng hon ju ungefĂ€r lika falskt som de flesta andra... vad jag minns iaf..

Redigerat av Dag
Postat

Nej Tack .VÀrdo Cirkus.ingen gör nÄgot bra skit tv Blöja pÄ .Min mening och den stÄr Jag för.skaffa Voddler sÄ kan ni se en film som jag gjorde.BÀttre

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det gÄr inte hem. HÀr mÄste man anvÀnda smilfinkar, annars riskerar man att attackeras av figurer som har mer attityd Àn personlighet.

😆 Sa du det dĂ€r framför spegeln? Verkligen rĂ€tt person att yttra sig som inte gör nĂ„got annat.

Postat

Mr Sist.. det har dom gjort sen 2001

För att förtydliga en aning: Jag Àr vÀldigt medveten om att de gjort detta ett bra tag, men i Är upplevde jag att det var mer dubbar och svagare (volymmÀssigt) live-lead Àn nÄgonsin.

Postat

en Banan i tv haha! sen en vampyr Va hette han Flink hade han LÀppstifft eller haha? SÄpa Zappade lite ,, Nee ingen höjdare LÄg stÀmning tyckte till och med min Mor ..Ukrina vinner vÀll allt vi Àr körda i botten ..Roligare att lyssna pÄ forumets egna Bidrag i ACDC Tex .. Kostar bara en jÀkla amssa skit pengar bortkastad tid med CB i spettsen ..nÀ detta va sissta gÄngen för mig .. Fast jag Zappa .

Postat

Va? Sjunger Loreen sĂ„dĂ€r bra? Har dom börjat med tonhöjdskorrigering live, eller Ă€r det bara ruskigt mycket sĂ„ng i backingtracket? 😼 förstĂ„r ingenting, förra Ă„ret sjöng hon ju ungefĂ€r lika falskt som de flesta andra... vad jag minns iaf..

Hon sjöng vad jag minns lika bra förra Äret, fast dÄ var det inte en lika catchy lÄt och inte i nÀrheten av samma fantastiska scenframtrÀdande.

och för att uppfriska mitt eget och andras minne, ett klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=OfRg-w4LC2k

hon borde vunnit dÄ ocksÄ.

Postat

Jag satt med ett leende under "Banan"-upptrÀdandet. Förmodligen kommer detta bli en plÄga. Men jag tyckte ÀndÄ detta, programledarnas och Soundtracks upptrÀdande var bÀst, vilket kanske sÀger lite om vad jag tycker om de andra bidragen.

"Salt och peppar"-lÄten + upptrÀdandet (falsksÄng?) pÄminde lite om Tyskland-Lenas bidrag förra Äret - lite snabbare. Men Lenas bidrag gillade jag.

Schlager-möter-growl vinner nog en del hÄrdrocks-röster. Lite halvkul blandning.

Flinck gjorde rÀtt bra ifrÄn sig i Skavlan. Synd att han inte tÀvlade med den lÄten istÀllet. Jag blev rÀtt förvÄnad att det blev sÄ mycket skriverier om hans handgrepp dÄ det var sÄ tydligt regisserat i förhand. Det sÄg ut sÄ. Eller sÄ har jag fel?

Loreen viftade lite för mycket pÄ armarna för att jag skulle kunna tÀnka pÄ annat Àn Kate Bushs tidiga videor, eller den dÀr höjdhopperskan - vÀderkvarnen.

Sedan tyckte jag lite si och sÄ om att dom menade att artisterna var huvudpersonerna i tÀvlingen (eller hur dom uttryckte det). UpphovsmÀnnen var lite vÀl undangömda. Men det kanske Àr lite vÀl avslöjjande om samma upphovsmÀn visas gÄng pÄ gÄng. Det vore kul med en lÄttÀvling istÀllet för en artisttÀvling som det ÀndÄ finns sÄ mÄnga av. Men om detta kan man nog diskutera hur mycket som helst, vilket har gjorts.

Som parentes: Kul att textningen inte följde manus helt och hÄllet. Det föll tex bort ngn slutreplik innan hÄrdrockarna, som ÀndÄ dök upp i textningen, om att "det kanske Àr dÀrför dom stÀller upp hÀr", om att dom inte Àr rÀdda att bredda sig musikaliskt (eller ngt liknande).

Postat

SÄg bara slutet. FruktansvÀrt mÄste jag sÀga. Dead by april var det fjantigaste jag sett

Smaken Àr som baken...

Dead by April var det bÀsta bidrag jag sett!

Älskar hela grejen med att blanda pop & metall

Mer sÄnt till folket!

...sen var det kanske inte deras bÀsta lÄt direkt men alltid trevligt med lite bra musik i melodifestivalen.

Postat

Smaken Ă€r verkligen som baken, Dead by april var/Ă€r det sĂ€msta jag har hört, nĂ„gonsin! Hatar hela grejen med att blanda pop och metal. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.