Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Dag Vag var inget punkband, snarare reggae-rock/pop med smÄfyndig pratsÄng, minns dom mkt vÀl frÄn Mariahissen runt 1980-81 och div. parkfestivaler pÄ Söder, kul gÀng pÄ den tiden-

R.I.P. Stig Vig***

Postat

Dag Vag var inget punkband, snarare reggae-rock/pop med smÄfyndig pratsÄng, minns dom mkt vÀl frÄn Mariahissen runt 1980-81 och div. parkfestivaler pÄ Söder, kul gÀng pÄ den tiden-

R.I.P. Stig Vig***

har ingen aning. har typ bara hört popitop. =)

Postat

Dag Vag var inget punkband, snarare reggae-rock/pop med smÄfyndig pratsÄng

MusikmÀssigt var det inte punk direkt (förutom deras fantastiska version av Ebba Gröns Vad ska du bli, som utklassade originalet.)

Men punk-anknytningen gÄr det inte att bortse ifrÄn, trots att de var ett gÀng hippieproggare turnerade de med Ebaa Grön och hade en del punkare bland fansen. Jag har nÄgot svagt minne att jag sÄg dem tidigt 80-tal med Ebba Grön och ev. KSMB.

Sedan sÄg jag Dag Vag för ungefÀr fem Är sedan, och det var ju inte riktigt samma sak...

TrÄkigt hur som helst, 63 Är Àr ju ingen Älder alls.

Postat

Nog hade dom pÄ nÄt underligt vis lite punkstÀmpel alltid.

Minns hur nÄgra av mina barndomskamrater lyssnade pÄ KSMB, Ebba Grön, Helikoptern krÀks och Àven i samma veva Dag Vag.

Minns först och frÀmst "Trycke e för mycke".

Postat

Dom var enl. mig och de flesta andra jag kÀnner som diggade dom dÄ absolut inget punkband, att dom turnerade med samtida kompisgÀng som har punkstÀmpel har inget med saken att göra!

Man kan ju kalla en rödbeta för gul tomat om man vill, allt beror ju pÄ hur man ser det...

Postat

Jag minns att han brukade spela pÄ en Gibson Thunderbird bas... PÄ videon hÀr ovan var det nÄn annan huvudlös grunka, sÄg lite fel ut.

Postat

Dag Vag spelade sÄ sent som i december. TÀnkte se dem i somras men fick nÄgot förhinder. Trist hur som helst.

SÄg dem i GÀvle nÀr de var heta tidigt 80-tal och har visst lite amatörvideo frÄn gratiskonserten -92 pÄ Medborgarplatsen som man kanske ska lÀgga ut pÄ tuben.

Postat

Ser ute som en Steinberger L-series. Gjord för rymdfĂ€rder dĂ„ den Ă€r byggd i kolfiber! 🙂http://en.wikipedia.org/wiki/Steinberger

Jag minns att han brukade spela pÄ en Gibson Thunderbird bas... PÄ videon hÀr ovan var det nÄn annan huvudlös grunka, sÄg lite fel ut.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.