Jump to content
Annons

Hur öppnar man flera fönster samtidigt i Cubase?


thomaslj

Recommended Posts

Kan man inte öppna flera EQ fönster samtidigt i Cubase eller är det bara jag som är keff? Tycker det hade varit skönt att kunna se t.ex basens EQ fönster samtidigt som man ställer in frekvenserna för baskaggen.

Samma problem har jag haft många gånger med Keyeditorn. Att jag skulle vilja kunna ha en syntslinga uppe samtidigt som jag bygger upp en annan kanal via keyeditorn.

Finns det någon inställning jag missat där man kan välja att ha öppet flera EQ's eller Keyeditors samtidigt?

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det absolut smidigaste hade ju varit om man hade kunnat se flera instruments eq-inställningar i samma EQ-fönster. Att man kan lägga in t.ex. sången's frekvenser som "spök-fekvenser" i gitarrens EQ-fönster. Så att man hela tiden har något att jämnföra med.

Och i slutänden kunna se alla kanalers EQ ligga på vartannat som lager i samma EQ fönster. Så man direkt kan se hur man fördelat upp frekvenserna för hela spektrat.

Samma för Keyeditorn, att man hade kunnat lägga in "spök-noter" från valfri kanal när man jobbar med en ny slinga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...