Jump to content
Annons

Les Paul Classic mickbyte tips & råd


AudioEmbryo

Recommended Posts

God morgon gott folk !

Är trött på att inte kunna få till ett schysst cleant gitarr ljud. Har en Gibson 500T i stall position och allt blir bara dist.

En til två stängar åt gången låter fett och bra men ett helt ackord blir bara gröt.

Vill ha ett bra allroundsound, allt från cleant till metaldist (lirar mest metal)

Har även fått för mig att när jag sitter och spelar, vänd mot datorn och skärm så är outputen ännu högre.

Nån som har erfarenhet av detta ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har 500t i min classic också, som sig bör. Jag tycker den är helt ok. Men 498t har ju mindre output, burstbucker pro ännu mindre fast funkar

ändå rätt allround tycker jag. Sen kan du ju även kika

på Seymour duncan, både JB och Custom, dom är inte så skrikiga utan mer balanserat ljud och mer botten. Jag plockade ut 57 classic

ur min Traditional här om dagen och satte i en JB. Men sen finns ju en hel uppsjö med mickar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle skaffat 57 Classic. Vill man ha dist gåt det bra även med lite mindre output i micken, tryck på med en distpedal så vrålar det på mint lika bra.

Ett sätt är ju att ha en lite hetare mick vid stallet o en snällare vid halsen.

PAF vinner i längden är min åsikt. Gamla Ten Years Afters gitarrist Alvin Lee kör med dem, det fanns väl bara dem och P90 förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle skaffat 57 Classic. Vill man ha dist gåt det bra även med lite mindre output i micken, tryck på med en distpedal så vrålar det på mint lika bra.

Ett sätt är ju att ha en lite hetare mick vid stallet o en snällare vid halsen.

PAF vinner i längden är min åsikt. Gamla Ten Years Afters gitarrist Alvin Lee kör med dem, det fanns väl bara dem och P90 förr.

Aoo fast jag tycker inte 57an är särskilt bra till metal som han skriver. Den är alldeles för fläskig och för låg output enligt mitt tycke. Klart att

det går om man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en oanvänd Seymor Duncan JB om du är intresserad. Den kan definitivt vara vad du söker. Bara att slänga iväg ett PM om du är intresserad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...