Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Drog upp till storstan trots feber och snuva och hamtade ett DYNAMIX 3000

1307939840_174267545_1-Fotos-de--mesa-dynamix-3000.jpg

inte mitt pa bilden men 16 8 2 och helt i mint condition inkopt 1986 bara 1 agare.

Enl. kunnigt branschmoddarfolk i USA jag varit i kontakt nu med kan man fa det till API Neve standard med Jensen trafos i preampsen osv, blir kul men forst ska jag testa det som det ar saklart...

tur jag valde denna losning istallet f;r audient 2802 detta har mer charm och sjal som summering och multi pre vid tracking wow!!!

En supercool grej ar insert send return balanserade dessutom med varsin gain typ som send och pa returen en mixpot, blir atomatisk wt dry alltsa vid parallelkomp etc hur smidigt som helst ha ha!!!

min datorkeyboard har lagt av med svenska bokst'ver plotsligt...

🙂

Annons
Postat (redigerat)

Fick du tillbaka Åna?

HÄller du pÄ att bygga upp en riktig studio för offentligheten?

Eller har du en sÄn redan?

Det dÀr bordet Àr ju inget man har i sovrums-hemstudion. Jag vill ocksÄ ha ett sÄnt dÀr. Fast lite större dÄ förstÄs.

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Det dÀr sÄg ut att klara av AC/DC ljud.

StÀng av datorn o starta den igen fÄr du tillbaka Ä, À och ö.

Visste vÀl att du Àr en riktig dataexpert, egentligen.

Postat

Visste vÀl att du Àr en riktig dataexpert, egentligen.

Har tappat Äna sjÀlv och jÀvlats kollosalt, frÄgat om rÄd pÄ Facebook mm, till jag testade att starta om. Funkade och gick ganska fort... Det har nÄt med sprÄkinstÀllningar att göra...

Postat

HÄller du pÄ att bygga upp en riktig studio för offentligheten?

Eller har du en sÄn redan?

Det dÀr bordet Àr ju inget man har i sovrums-hemstudion. Jag vill ocksÄ ha ett sÄnt dÀr. Fast lite större dÄ förstÄs.

Ha ha Àr du en sÄn dÀr som mÄste ha störst bil, bÄt och fjong???

Detta bord stÄr pÄ högkant i hallen i min tillfÀlliga lgh som jag lÄnat tills jag kommer i eget hus, vÀldigt snart och dÀr smÀller jag upp min 4:e studio i ordningen ja!

Det Àr med sina 16:8:2 helt tillrÀckligt för en studio anser jag och det rÀcker mig upp till solar plexus som det stÄr nu och jag Àr 182 cm lÄng...

Det Àr ett gammalt hederligt tungt gediget bygge inte som dom nyare dÀr man prÄnglar in 32 kanaler pÄ halva denna storlek, fÄr ju fan sitta med pincett om man ska krana ljud ur ett sÄnt haha*

Snart blir det rock'n roll gosse, köpte mig ett fett trumset för 2 veckor sedan, FIBES 24 16 14 12 11 shellpack fr 1970 de e grejor det, kopparfÀrgade shells pÄ spunna plexistommar!

• Gilla 1
Postat

Jaha sÄ sitter man med ett icke fungerande PSU sÄhÀr pÄ premiÀrtestet, inget lÀckage fr kondingar och inga tecken pÄ brÀnda komponenter och sÀkringen drar pÄ 1 sek sÄ fort man slÄr pÄ strömmen, med eller utan mixerbord inkopplat!

Kan vara en effekttransistor, det sitter en pÄ samma kylflÀns/platta som de 2 Motorola "FET" transistorerna sitter monterade i, mÄste maila lite nu kÀnner jag...

Postat (redigerat)

Det dÀr sÄg ut att klara av AC/DC ljud.

StÀng av datorn o starta den igen fÄr du tillbaka Ä, À och ö.

Annars rĂ€cker det med att trycka pĂ„ alt+shift 🙂

Edit: ctrl > alt

Redigerat av Jetblack
Postat (redigerat)

Ha ha Àr du en sÄn dÀr som mÄste ha störst bil, bÄt och fjong???

Detta bord stÄr pÄ högkant i hallen i min tillfÀlliga lgh som jag lÄnat tills jag kommer i eget hus, vÀldigt snart och dÀr smÀller jag upp min 4:e studio i ordningen ja!

Det Àr med sina 16:8:2 helt tillrÀckligt för en studio anser jag och det rÀcker mig upp till solar plexus som det stÄr nu och jag Àr 182 cm lÄng...

Det Àr ett gammalt hederligt tungt gediget bygge inte som dom nyare dÀr man prÄnglar in 32 kanaler pÄ halva denna storlek, fÄr ju fan sitta med pincett om man ska krana ljud ur ett sÄnt haha*

Snart blir det rock'n roll gosse, köpte mig ett fett trumset för 2 veckor sedan, FIBES 24 16 14 12 11 shellpack fr 1970 de e grejor det, kopparfÀrgade shells pÄ spunna plexistommar!

NÀ. Jag gillar min lilla portabla studio. Glen Heffner Àr imponerad av jag Ästadkommit...

Lycka till med studiobygget! Kör mycket analoga gammelgrejer!

PS SÀkringen, Àr inte 1 ampere för lite? Att det satt fel sÀkring dÀr frÄn början?

Postat

16-kanals bord? MÄste vara som gjort att koppla en Studer 2-tums maskin till det!

JajemÀn om man har en sÄn pÄ lager, jag har haft en 16 kanalsbandare pÄ 1" förr men gÄtt ifrÄn det pga bekvÀmlighet och olust att serva och trimma vilket kostar mer Àn det smakar nuförtiden, dÀremot sÄ Àr det trevligt att köra mot eller via ett riktigt bra interface och köra sin DAW som en bandare, sÄ har jag alltid jobbat sedan jag blev med PC 2001 vilket jag aldrig hade trott bara nÄgot Är tidigare...utvecklingen hinner ikapp oss*

Nu behöver man ju inte dra pÄ med Studer Herr Nilsson dom Àr fortfarande för dyra för oss vanliga dödliga, Otari's maskiner Àr kanon dom med och kommer dÄ och dÄ till riktigt vettiga priser ut pÄ beg.marknaden för den som vill vara hardcore!

Taper Àr dock alldeles för svindyra dom med, om man fÄr tag pÄ dom ,minns ett tag nÀr Quantegyfabriken hade lagt ner dÄ var det riktigt krisigt kan jag sÀga...

SÀkringen pÄ 1A kanske skall vara slo-blo kom jag att tÀnka pÄ, köpte ju de som fanns pÄ Claes Olsson och dom Àr snabba, det stÄr 1A pÄ PSU-chassit sÄ det Àr inegn tvekan om det vÀrdet i det hÀr fallet.

Postat

Min bekante studiosnubbe har en 24-kanals Studer han ska sÀlja. Det Àr för lÄngt att Äka till Stockholm o serva den, sÄ han har lite mot sin vilja blivit digitaliserad. Men han gÄr aldrig med pÄ att inte bandarna lÄter bÀttre.

Postat (redigerat)

Det Àr klart en gammal proffsbandare lÄter bÀttre/bandkomprimeringen Àr ju musikalisk och skönare Àn totalclean digital exakthet!

Vad ska han ha för sin Studer dÄ?

Annars e de ju bara att han kallar dit servicekillen istÀllet, allt Àr en kostnadsfrÄga men dom fÄ som kan detta bra tar ocksÄ jÀvligt bra betalt det vet jag av egen erfarenhet, dÀrför Àr det inte ekonomiskt försvarbart med denna service om man inte har en studio som rullar pÄ skapligt och drar in pengar!

Redigerat av Florian le Sage
Postat (redigerat)

En supercool grej ar insert send return balanserade dessutom med varsin gain typ som send och pa returen en mixpot, blir atomatisk wt dry alltsa vid parallelkomp etc hur smidigt som helst ha ha!!!

min datorkeyboard har lagt av med svenska bokst'ver plotsligt...

🙂

HĂ€ftigt projekt. Och ja, fantastiskt med mixratt vid insert. Genialt! 🙂

Försvinner Å, Ä, Ö sĂ„ beror det pĂ„ att man lyckats trycka ner ALT och SHIFT samtidigt. Tryck in ALT och SHIFT en gĂ„ng till sĂ„ fĂ„r man tillbaks bokstĂ€verna - behövs ingen omstart!

Ooops, sÄg att ett par redan skrivit lösningen.

Redigerat av desvaenger
Postat (redigerat)

Ja vilket skit, PSU'n Ă€r kass helt klart, har testat med bĂ„de snabba och tröga sĂ€kringar och det tar œ sek med ett relativt högt surrljud fr. trafon sen blĂ„ser sĂ€kringen...

SÀljaren har erbjudit sig reparation osv pÄ sin bekostnad vilket Àr ok men det hade varit kul att fÄ komma igÄng hÀr, i USA köper Dynamix 3000 Àgare nya kratfigare PSU pÄ inrÄdan av bl.a. Jim Williams och andra byggare/elektronikmoddare, vad finns det att fÄ tag pÄ hÀr i Sverige om nÄgon vet???

Det skall vara +15 -15 +48 och jord som matas ut till bordet!

Postat (redigerat)

Har ett sÄnt dÀr bord trafos pÄ ingÄngarna? Du kör vÀl in mickarna den vÀgen?

Ser att du skriver om Jenssen trafos högst upp. Men Àr det bara efter ev moddning?

Postat

BerÀtta dÄ. Det kanske finns gamla skumma mixrar med typ 16 in 8 ut som man kan fÄ till skÀnks. Med transformatorer pÄ varje ingÄng.

Transformer Man.

Postat

Ljusne-TROLL!!!

PSU = Power supply unit = nÀtdel = strömförsörjning och handlar alltsÄ inte om ingÄngstrafos i preamps delen, lÀs ordentligt innan du hasplar ur dig nÀsta gÄng Nilsson.

Postat (redigerat)

PSU = Power Supply Unit = NÀtaggregat (om jag inte Àr helt ute och cyklar)

Edit: Lite för sen.... 😛

Redigerat av BluesBoy
Postat

PSU = Power Supply Unit = NÀtaggregat (om jag inte Àr helt ute och cyklar)

Edit: Lite för sen.... 😛

Jo men det Àr bra den dÀr Ljusne farbrorn behöver övertygas det Àr helt klart....

Postat

Ljusne-TROLL!!!

PSU = Power supply unit = nÀtdel = strömförsörjning och handlar alltsÄ inte om ingÄngstrafos i preamps delen, lÀs ordentligt innan du hasplar ur dig nÀsta gÄng Nilsson.

Hasplar ur mig? MÄste sÀga att du kommer med egendomliga svar. Jag frÄgade bara om det var trafos pÄ micingÄngarna. Att haspla ur sig betyder ju att man pÄstÄr nÄnting. Jag pÄstod ingenting. Men att frÄga dig Àr nog kanske inte sÄ smart....

Postat (redigerat)

BerÀtta om hur och var du hittar en ny trafo.

Jag behöver en klump pÄ +14 -14 +48

Fattar nada nÀr jag öppnar den. BrÀnner oxÄ sÀkringar, men inget lÀckage.

Edit: Man kan tro att Du och Nilsson Ă€r gifta! 😄

Redigerat av Procedomani2
Postat (redigerat)

BerÀtta om hur och var du hittar en ny trafo.

Jag behöver en klump pÄ +14 -14 +48

Fattar nada nÀr jag öppnar den. BrÀnner oxÄ sÀkringar, men inget lÀckage.

Edit: Man kan tro att Du och Nilsson Ă€r gifta! 😄

Vad Àr det till för bord i ditt fall?

Jag fĂ„r troligtvis ta den fr USA men har mailat ett par företag hĂ€r hemma sĂ„ vi fĂ„r se nĂ€r dom svarar...Nilsson ja, honom har jag hjĂ€lpt mycket hĂ€r i livet men otack Ă€r vĂ€rldens lön, ungefĂ€r som med VISSA kĂ€rringar dom blir aldrig nöjda*** 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.