Jump to content
Annons

Ny låt - Untitled (ElektroPop)


DrivKraft

Recommended Posts

"ElektroPop"

Kompisen tjatade om att jag skulle arrangera färdigt denna och detta är resultatet. (avskyr att arrangera)

Alla synthljud är Moogen. Alla trummljud förutom 3 samplingar är Microtonic från Sonic Charge. Kanske kommer sång på i framtiden.

Svajjar lite här och var men så är det utan MIDI. Kanske spelar om vissa saker om projektet tas vidare med den andre som ordnar sången.

Time will tell.

3 minuter har lagts på mixning så...ja...en eq här och där och en mild limiter. That´s it.

http://soundcloud.co...untitled-so-far

Någon? Något?

Fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo men.. Som gammal äkta synthare från 80 talet så tycker jag nog att det i grund och botten är ok.. Meen.. Eftersom du använder (äkta?) Moog varför använder du inte den kraftfulla basresonancen dess filter ger.. Sen önskar jag mer liv och rytm i panoreringar, utnyttja stereobredden!! (Det är ju strereo som gäller för tusan! 🙂 )Det låter väldigt mono just nu.. Lite väl platt och och odynamisk också.. Bättre kan du med så bra grejjer! För lite inspiration ta och besök http://www.vinceclar...ntro/index.html kolla gärna in hans videos med demonstrationer! 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hegobald,

Tack för visat intresse. Och ja, det är en ÄKTA Moog, hehe. Inte riktigt lika fet som en MiniMoog i ljudet men fler modulationsmöjligheter.

Det var mest att det "i grund och botten är ok" jag främst ville höra. 🙂

Panoreringar här och var kommer och jag funderar starkt på att spela om basen...få den att röra lite på sig. Fippla om lite för resonansen blev FÖR mycket så jag kapade med eq. Ska hitta rätt frekvens där det mullrar på rätt sätt.

Ackordet kommer att spelas om och i flera tagningar, för som du säger, stereobredden.

Jag kommer att lägga mer energi på denna låt när texten kommer. Behövde ventilera lite ikväll.

Fridens

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...