crillemannen Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 (redigerat) Hello, jag tĂ€nkte dela med mig min senaste produktion som blev klar hĂ€r i veckan. Ăr sjukt nöjd med allt fĂ„r jag nog sĂ€ga, och jag Ă€r extra glad att jag Ă€ntligen fick till en fet metal mix. Bandet har slĂ€ppt 1 lĂ„t av 4 till kommande EPn. Jag fick intrycket av att de skall slĂ€ppa fler lĂ„tar inom kort. Riktigt bra band, bra lĂ„tar och sjukt skickliga musiker sĂ„ det har varit riktigt roligt att jobba ihop med dem. UrsĂ€kta för extern lĂ€nk: http://www.facebook....pp_178091127385 Live to burn - heter lĂ„ten đ Har ni nĂ„gra frĂ„gor angĂ„ende mixen överlag, gitarr etc sĂ„ bara frĂ„ga sĂ„ försöker jag svara ASAP. / Mvh Christian Redigerat 23 december 2011 av crillemannen
Frekvensspektrumanalysator Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 (redigerat) Först tĂ€nkte jag sĂ„hĂ€r: coolt, fett, det var lĂ€nge sen man hörde fet metal utan schlagerinslag. Fram till ungefĂ€r första refrĂ€ngen. Dom och neometalsĂ„ngen (börja svagt för att öka till ett skrik y'know) drar ner lĂ„ten rejĂ€lt och jag tappar intresset. Oklanderlig produktion dock. Edit: rensade lite OT. đ Redigerat 23 december 2011 av Frekvensspektrumanalysator
joakim_r Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 LĂ„ter jĂ€vligt bra! Du fĂ„r gĂ€rna beskriva hur du spelar in och mixar gitarrerna. Skulle vara intressant att veta đ
crillemannen Postat 23 december 2011 TrĂ„dstartare Postat 23 december 2011 Tackar tackar!!! Gitarrerna Ă€r Peavey JSX med maxon od808 som boost pĂ„ sista kanalen. LĂ„dan Ă€r en MEsa boogie Rectifier 2x12 med 2sm57. Ena riktad rakt mot konen den andra vinklad. Det tog ett tag innan jag fick till gitarrljudet jag ville ha. Först spelade vi in med Blackstar men det var nĂ„got konstigt i mellan registret pĂ„ toppen sĂ„ det dög inte til lslutmixen. SĂ„ jag fick reampa gitarrerna vid mix och dĂ„ blev det JSX som sagt. Tycker det blev gött köttigt ljud med bra tydlighet đ I mix Ă€r det sedan lowpassat runt 8khz och gröpt lite runt 250hz, inte sĂ„ mycket eq överlad đ
evilrocker Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Fett som vanligt Crille! Hade precis lyssnat pÄ Parkway drive som Baressi mixat, lÀt fan inte lÄngt frÄn hans prods, du e grym!
Valle Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 (redigerat) Skitbra produktion â om Ă€n nĂ„got "bussy" ibland (vilket snarare beror pĂ„ arret Ă€n pĂ„ produktionen i sig). LĂ„ten... AlltsĂ„, jag vet fan inte vad det Ă€r (det kan inte vara att jag Ă€r "gubbe" rĂ€tt av, för dĂ„ hade jag tyckt det var "dĂ„ligt", och det tycker jag inte), men nĂ€r jag hör sĂ„dan superjĂ€vlakrystad growl sĂ„ kan jag inte lĂ„ta bli att... fnissa. Fast, visst var dĂ€r en hel del "effekter" pĂ„ sĂ„ngen som hjĂ€lpte till pĂ„ traven för att fĂ„ det sĂ„dĂ€r riktigt munkadjupt, eller? DĂ€remot tyckte jag att det var lĂ€ckert hur bryggorna/refrĂ€ngerna bröt av, Ă€ven samspelet mellan "vanlig" sĂ„ng och strupsĂ„ng i verserna var najs. . Redigerat 23 december 2011 av Valle
crillemannen Postat 23 december 2011 TrĂ„dstartare Postat 23 december 2011 Skitbra produktion â om Ă€n nĂ„got "bussy" ibland (vilket snarare beror pĂ„ arret Ă€n pĂ„ produktionen i sig). LĂ„ten... AlltsĂ„, jag vet fan inte vad det Ă€r (det kan inte vara att jag Ă€r "gubbe" rĂ€tt av, för dĂ„ hade jag tyckt det var "dĂ„ligt", och det tycker jag inte), men nĂ€r jag hör sĂ„dan superjĂ€vlakrystad growl sĂ„ kan jag inte lĂ„ta bli att... fnissa. Fast, visst var dĂ€r en hel del "effekter" pĂ„ sĂ„ngen som hjĂ€lpte till pĂ„ traven för att fĂ„ det sĂ„dĂ€r riktigt munkadjupt, eller? DĂ€remot tyckte jag att det var lĂ€ckert hur bryggorna/refrĂ€ngerna bröt av, Ă€ven samspelet mellan "vanlig" sĂ„ng och strupsĂ„ng i verserna var najs. . HĂ„ller vĂ€ll med delvis att det blir lite mycket ibland. Men jag tycker ocksĂ„ att det blir gött stökigt och intensivt đ Och det var det som var tanken. Och det Ă€r inga extra effekter förutom reverb,delay, doubbler pĂ„ de lĂ„ga growlen. En del gubbar man spelar in blir man ju nĂ€stan mörkrĂ€dd för nĂ€r de klĂ€mmer pĂ„ dĂ€r nere haha. För övrigt skall jag se om jag kan bounca ut lite omasterade stems pĂ„ gitarr, trummor osv för er att lyssna pĂ„ đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Bra gjort och allt men inget som gÄr hem hos mig nÀr det gÀller lÄten.
crillemannen Postat 23 december 2011 TrÄdstartare Postat 23 december 2011 Tackar!!! HÀr kommer stems för dem som Àr intresserade pÄ att höra hur det lÄter. DÄ hör ni lite tydligare automatiserade reverb dubbar etc. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Ibland tar PT bort mina fades :s Hörs lite pÄ gitarrerna, sjukt irriterande. FÄr vÀll uppdatera till Pt 10... Enjoy!!! Your browser does not support the HTML5 audio tag 1
sadomachine (oregistrerad) Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 LÄter schysst som fan.....
Memphis Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 LĂ„ter riktigt riktigt bra! Gitarrerna mördar ju. Kör hĂ„rt. đ
kolin Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 JodÄ, det var skitbra. Men man blir lÀtt trött i öronen. Funderar pÄ dynamik/platthet. TÀnker ofta pÄ hur det var pÄ 80 talet dÄ man fick hem provexet pÄ vinylen frÄn mastringen. Jag anser inte att vi ska gÄ tillbaka till vinylen men jag kan konstatera att en sÄn bra lÄt och produktion förmodligen varit mjukare för mina öron pÄ 80 talet. Men ni har gjort nÄt bra, mycket bra. Kolin
Unicron Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 Grymt bra! JÀvligt kul att höra lite sjysst produktion frÄn det hÀr stÀllet! Brukar vara en bristvara.
qwasdafyr Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 Sjukt jÀvla bra, precis som alla andra dina produktioner!
Rabieshund Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 (redigerat) Vilken dÄlig volymkontroll pÄ bandpage-spelaren! Default var att den hade mosat upp volymen sÄ allting duckade som fan, trodde du tryckt limitern i botten.. NÀr man drar ner volymen till hÀlften slutar det ducka och lÄter bra! Fint jobbat! Redigerat 29 december 2011 av Rabieshund
LarsoyH Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 (redigerat) LĂ„ter fett đ om jag ska komma med nĂ„gon kritik sĂ„ tycker jag att gurorna Ă€r lite vĂ€l dova/basiga. Men det Ă€r ju upp till tycke och smak, lĂ„ter fett som det Ă€r redan. Snygg lĂ„t med, samt tajt lirat och fet sĂ„ng. Vad har du anvĂ€nt till basen? lĂ„ter riktigt tungt! Redigerat 29 december 2011 av LarsoyH
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.