Jump to content
Annons

Chemical Vocation feat. Nikola Sarcevic (Millencolin) - Hide Away (Laleh)


mietek

Recommended Posts

Vårt senaste släpp, en cover på Laleh (innan så mycket bättre) 😉 feat. Nikola från Millencolin.

Tänkte mest slöposta för att se om nån gillar..

Har själv bara spelat in sången på denna.

Chemical Vocation – Hide Away (feat. Nikola Sarcevic)

Redigerat av mietek
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte riktigt min kopp te soundmässigt, men det låter välproducerat. Skön sång också!

Jag misstänker att ni får ta bort Soundcloud-länken eftersom den antagligen inte betalar Laleh nånting? Covers är normalt sätt inte tillåtna här... Spotify är ju naturligtvis okej 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland när man lyssnar på musik känns det som att trumhinnorna bara åker inåt, som att nån står och blåser en i örat. Dom hinner liksom aldrig slappna av eller sträcka på sig. Jag antar att det har att göra med mastering, mätarna ska liksom stå still på nollan. Så kände jag här. Dock så var det en bra låt, välspelad och så! Men den kanske skulle tjäna på att låta trumhinnorna vila lite emellanåt. Pukbreaket var skönt och kändes fett, men sen blåste det på igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det handlar ju mest om arrangemang, att skapa "dynamik" trots att det inte finns någon.

I den här låten var det snarare tänkt att det skulle köra på som ett tåg hela vägen.

Tackar!

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...