Jump to content
Annons

hur får jag acapella att bli rätt i FL?


Johan Brynte

Recommended Posts

jag har provat mixmeizter och sen autodetect tempo i FL so mixmiester säger. Men det blir inte rätt? Det e någon millimeter fel hela tiden. Finns det några program som kan detekta bättre. Jag tar färdiga låtar och bygger upp mer bas. Eller finns det någon bpm databas med alla låtar? Skit svårt hitta dom gammla låtarna jag håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag brukar gå in på ljudfilens channel settings och byta från "resample" till "tonal" under Time stretching-menyn, högerklickar på time-ratten -> autodetect och välja ett spann där projektets tempo befinner sig. Ibland vill det sig, ibland inte.

Det känns som att det sällan går hela vägen med den här typen av metoder, så de flesta utav det få gånger jag har försökt ge mig på att använda en acapella så har det oftast slutat med att jag klipper upp och stretchar filen det själv.. haha! På tok för tidskrävande, men det blir åtminstone rätt.

Nu nämnde du visserligen typ samma sak själv, så det här svaret är kanske lite, helt, alldeles värdelöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag ska hitta tempo på saker som inte är rytmska med tydliga transienter, brukar det sluta med att jag hittar tempot själv med metronomen i logic. Brukar gå ganska lätt faktiskt...man får bara lyssna lite. Men tänk på att om det är gamla låtar kanske dom inte går i något bpm....är det inspelat utan clicktrack så svajar troligvis tempot upp och ner lite, vilekt gör det hela mkt svårare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...