Jump to content
Annons

Reklamen hamnar irriterande fel!


Jonnie

Recommended Posts

Som ämnes-texten säger: Viss reklam på denna eminenta sida hamnar helt fel och gör mig ibland så förbannad att jag får lust att göra saker jag kommer ångra.

Senast i raden av irriterande reklam som sitter fel är denna, från Macworld:

skrmavbild20111214kl000.png

Redigerat av Jonnie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja - det händer allt som oftast att den där flytande rutan går in och täcker annat. Inte det minsta kul och verkligen skitfult! För att slippa det så måste jag dra ut browserfönstret till typ 2/3 av skärmens bredd - och jag har 2560 pixlar i bredd på min skärm. Det kan knappast vara meningen att det ska vara så illa...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ogillar även bannern som ligger direkt efter första inlägget, sjukt stor och nasty. Banners på sidan eller på toppen känns väl som ett ont måste, men när skiten ska in i "informations-flödet" så är det övertramp. Börjar tro att ledning på detta forum antingen är fulla, eller sköter sitt beslutsfattande genom att kasta dartpil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Retromannen (oregistrerad)

Håller med. Lite dåligt även med en iPhone då jag zoomar rejält för att kunna läsa, irriterande att man måste flytta horisontellt för varje textrad. förr i tiden var sidorna gjorda så att textrutorna anpassade sej till den storlek man använde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Bra att det rapporteras. Jag har själv aldrig sett detta, men för att kunna hitta felkällan behöver vi veta:

* Exakt sida det händer på (kopiera sidans adress)

* Webbläsare samt version

* Operativsystem

* Skärmupplösning

Självklart är detta något som ska åtgärdas, och tack för förhand för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Eller att man kanske inte kör så mycket reklam som mest rullar på per automatik och slentrian i hopp om att nån ska köpa nåt den inte behöver, det kunde ju kanske vara en idé? Jag kan lova till en miljard procent att jag aldrig kommer att köpa nåt som det görs reklam för här oavsett hur snajdigt det än integreras på sidan. Jag tror inte det är en jätte ovanlig inställning även om dom flesta kanske inte skulle uttrycka det på samma sätt som jag gör. Det är nog nåt som gemene man (inte) gör och då lite i det tysta då man förmodligen på nåt sätt antar att det måste finnas men ändå inte samtycker överhuvudtaget men tror att det inte lönar sig att ens knysta om det.

Sen kan man ju oxå undra vad ät lite julgodis och gå ner i vikt från ViktKlubb.se har att göra med musikinspelning?

Ja ja kan man ju tycka men kom inte och säg att detta inte är relevanta frågeställningar för det köper jag inte.

Edit: La till även om det är sent på natta så går det att tänka klart och internet kör ju på så man kan dela med sig av sina tankar helt fördomsfritt visst är det bara underbart så jämlik världen har blivit.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, låt reklamen sitta kvar. Den e ju snygg och hyfsat intressant.

Vi kan ju bara ana hur mycket det klirrar i kassan hos Studio nÄr vi klickar på den 😛

Sen såklart kan man ju diskutera vilken reklam som bör finnas hÄr och inte finnas. Jag har bara sett Macworld och Samsung Galaxy S2 nu under några veckor. KÄnns helt okey!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det rapporteras. Jag har själv aldrig sett detta, men för att kunna hitta felkällan behöver vi veta:

* Exakt sida det händer på (kopiera sidans adress)

* Webbläsare samt version

* Operativsystem

* Skärmupplösning

Vad jag märkt så händer det oftast när jag läser gamla trådar som inte rörts på länge. Skall påminna mig själv att kopiera länken nästa gång det sker.

Safari 5.1.2

Mac OS X

Skärmupplösning: 2560 X 1440

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Bra att det rapporteras. Jag har själv aldrig sett detta, men för att kunna hitta felkällan behöver vi veta:

* Exakt sida det händer på (kopiera sidans adress)

* Webbläsare samt version

* Operativsystem

* Skärmupplösning

Självklart är detta något som ska åtgärdas, och tack för förhand för hjälpen.

Samsung Galaxy s2 med standardbrowser har jag. Har varit med om den irriterande reklamen som döljer 1/3 av textfältet. Har lämnat sidna när detta inträffat men sker endast typ var tionde gång jag är inne på forumet. Är just Mactidningsreklamen som kommer.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...