Jump to content
Annons

TV och andra sajter.Litet förvirrad.Är det en dator som väljer ut videos eller?


pxm

Recommended Posts

Hej.

Jag har lagt upp några videos på youtube för någon månad sedan.

Stillbilder till musik - det är musiken som är det viktiga.

Nu finns musiken på flera (typ ganska många, eller tja ett tjugotal-det kanske inte är så mycket??) andra sajter och TV och någon hade t o m gjort om arret och spelat in

låten igen.Någon annan hade laddat upp en av låtarna via mobil till en sajt stod det osv.osv.

Vissa av låtarna , olika är tydligen populär i olika länder.

Jag har ingenting alls emot det här ,tvärtom-jag blir litet smickrad 😊 och omtumlad

Och matrealet är ju fritt när jag lagt ut det på youtube.

Men jag undrar-det var så många olika ställen och på en del sajter ocxh i en del TV stod inte hur låten/låtarna kommit dit. En del sajter är ju för coola bara...

Så jag undrar - är det något program som laddar ehm videos från typ Youtube helt random eller har någon valt ut låtarna och sänder eller och när det står TV.(land.) är det TV då liksom eller.....????

Har mastrat och mixat om några av låtarna (ganska krafitgt-men det låter bra, tycker jag.) och gett ut nu.

Gör jag film typ, stillbild men ändå -ni hajjar-till någon av de låtarna på albumet vill jag inte ge bort videon. Det skulle kännas konstigt.

Hur går man tillväga ??? Om man vill fortsätta sprida sitt budskap men typ ta samma summa som för en mp3 för en film ???? (för annars tar ju folk bara filmerna från tuben-det är ju enkelt och gratis ju, gör så själv också och delar filmer-tycker det ger bra reklam liksom och kul om många lyssnar, men få köper albumet.)

Undrar

mvh

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag fattar nada?!?!?!?

Du har alltså spelat in en videosnutt med DIN musik (egenkomponerad) och lagt ut på Tuben? Sedan har alltså någon snott DIN musik och lagt ut på andra sajter och till och med på TV? Och även arrat om DIN musik och spelat in på nytt (är Du verkligen orginalkompositör då, eller kanske har du omedvetet stulet låten)???

Tycker jag låter skumt. Om det är så så är väl Du fortfarande låtens upphovsman?

Eller skänker man bort sina rättigheter när man laddar upp sina alster på Tuben?

Jag skulle reagera och bli lite småsur om min musik används av tv-stationer och webbsajter utan min tillåtelse. See you in court, skulle jag säga!

Och det räknas inte som bra reklam, när dom stjäl av dig. Hade säkert gått bra med en simpel förfrågan..... äh blir lite småsur nu.....

See you in court!!!

EDIT: Läste detta nu i ditt inlägg "det är ju enkelt och gratis ju, gör så själv också och delar filmer"

Nu blir jag ännu mer småputt. är ju samma sak som dom gör mot dig. är ju samma sak som att knarkarjävlarna bryter sig in hemma hos dig och tar din stereo och lemlestar din katt. Kan man sno, så ska man göra det... Vart fan är världen på väg... äh jag lägger ner nu......

Redigerat av Procedomani2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då -jag är upphovsman och inget är plagierat.

Det var litet av det jag undrade-var litet otydlig-ger man bort upphovsrätten om man publicerar på youtube ???

Edit:

det är Complete Little Melody somde spelar mest och

Kitharas des Paxom de spelat om.

Forumlåtar från början..

Soft guitarjazz och några till jag inte haft på forumet som

jag hittar på andra sajter..

och om kanske en dator slumpvis väljer ut låtar till sajter och Tv via taggarna eller om en fysisk person gör det ???

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

aha-jasså-ja det är nog något sådant jag söker..Skall kolla på det nu.

tack Henber77

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar nada?!?!?!?

Du har alltså spelat in en videosnutt med DIN musik (egenkomponerad) och lagt ut på Tuben? Sedan har alltså någon snott DIN musik och lagt ut på andra sajter och till och med på TV? Och även arrat om DIN musik och spelat in på nytt (är Du verkligen orginalkompositör då, eller kanske har du omedvetet stulet låten)???

Tycker jag låter skumt. Om det är så så är väl Du fortfarande låtens upphovsman?

Eller skänker man bort sina rättigheter när man laddar upp sina alster på Tuben?

Jag skulle reagera och bli lite småsur om min musik används av tv-stationer och webbsajter utan min tillåtelse. See you in court, skulle jag säga!

Och det räknas inte som bra reklam, när dom stjäl av dig. Hade säkert gått bra med en simpel förfrågan..... äh blir lite småsur nu.....

See you in court!!!

EDIT: Läste detta nu i ditt inlägg "det är ju enkelt och gratis ju, gör så själv också och delar filmer"

Nu blir jag ännu mer småputt. är ju samma sak som dom gör mot dig. är ju samma sak som att knarkarjävlarna bryter sig in hemma hos dig och tar din stereo och lemlestar din katt. Kan man sno, så ska man göra det... Vart fan är världen på väg... äh jag lägger ner nu......

åh-jag menar embedded videos-som när man delar en video på facebook eller på forumet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...