Jump to content
Annons

Ilok Trasig - Hur blir det med licenserna när jag köper en ny?


oscarb15

Recommended Posts

Hej!

Tyvärr så har min ilok kastat in handduken och jag behöver en ny.

Jag har licenser från softtube, bombfactory, digidesign, soundtoys osv på den. inga waves (ännu).

Hur funkar det, kopplar jag bara in min nya och så överförs mina licenser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du måste skicka in din trasiga och de överför licenserna till ditt konto igen enligt vad jag kan läsa från sidan, sen överför du licenserna till den nya du köper.

För att slippa vänta så kan du investera i Zero Down Time från dem, kostnaden vet jag inte riktigt.

Då får du ersättningslicenser medans du väntar på processen med din gamla ILOK.

Står all info på sidan iof...

Link to comment
Dela på andra sajter

Zero down time rekommenderas absolut!

Fick min förnyad nyligen, så jag kommer ihåg att det går på 30 USD för ett år - och det gäller alla licenser på nyckeln, så det är ingen avgift per licens. Har man mycket licenser (som jag), så kan man skaffa en reserv-iLok som ligger och väntar på ett haveri, så kan man aktivera tillfälliga licenser direkt när den första nyckeln dör (har för mig att de tillfälliga licenserna som man lägger in på reservnyckeln gäller en månad eller något) - så kan man fortsätta köra medan man har den andra inskickad.

Om sedan licenserna på den gamla nyckeln inte går att rädda, så kan det däremot skilja mellan olika tillverkare, så det kan förekomma sådana som inte lämnar ut ny licens - och då är det kört efter att den tillfälliga licensen tar slut. Kolla upp det med de tillverkare som du har pluggar från, så att det inte kommer som en chock när olyckan är framme...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...