Jump to content
Annons

iPhone, idiotfråga


Vallhagen

Recommended Posts

Hej!

Det händer titt som tätt att man inte fattar ett skit, "vad menar dom egentligen?", så är fallet nu:

Jag pluggar in min iPhone till datorn.

iTunes öppnas

Dialogruta: "Det finns uppdateringar till din iPhone, vill du tanka hem?", svarar "JA".

Ny dialog: "Det finns inköp på iPhoneenheten som inte har överförts till iTunesbiblioteket, du bör överföra blabla innan du uppdaterar iPhone... vill du fortsätta?", svarar AVBRYT och grubblar...

Automatisk synkronisering (men bara kontakter om jag minns hur jag satt upp maskinen) fixas.

Nu då? Det som finns av värde på iPhone är i princip (förutom kontakter fsts) ett gäng hemladdade appar, några av dem kostar pengar. Ingen betalmusik alls. Så jag klickar på program-taben i iTunes, och får upp en "greyed out" vy av min iPhone. "Synkronisera program" är inte bockad, däremot så är "synkronisera nya program automatiskt" bockad.

Om jag bockar för "Synkronisera program" så frågar iTunes: "Om du synkar så kommer innehållet på telefonen att ersättas av innehållet på datorn" ... och det är här jag blir förbryllad; det måste ju innebära att apparna på telefonen försvinner? Eller?? Så jag väljer förstås att inte synka.

Jag fattar alltså inte hur jag ska göra för att på rätt sätt backa upp mina appar, sedan uppdatera telefonen, sedan lägga tillbaka apparna. Det borde ju vara en smal sak, men jag sitter som sagt här med känslan "fattar inget"...

Kan det bero på att datorn är nyare än telefonen, och jag ursprungligen hade en annan dator som "värd" till just min telefon?

fanfan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dina köp är registrerade på ditt konto. Så även om apparna skulle försvinna från telefonen behöver du inte köpa dem igen.

Men synka allt med itunes. Så slipper du förlora något vid uppdatering.

Så om den vill överföra något vid uppdatering bara för över.

Skulle någon app försvinna finns den kvar på appstore. bara att gå in och tanka ner den igen. (betalda blir då gratis)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om den vill överföra något vid uppdatering bara för över.

Skulle någon app försvinna finns den kvar på appstore. bara att gå in och tanka ner den igen. (betalda blir då gratis)

Right. Tack för svar. Då är man ju faktiskt "idiotsäkrad". Då köra jag väl då, och får se hur det händer.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...