Jump to content
Annons

Det mest prisvärda stråkbiblioteket för Logic 9?


Farmer Boy

Recommended Posts

Ja, jag har använt sökfunktionen, men inte riktigt hittat svar på mina frågor...

Jag brukar normalt försöka hyra in riktiga musiker till mina inspelningsprojekt, men har nu småbarn och mindre tid i studion och därmed försämrad ekonomisk möjlighet att använda riktiga musiker i samma utsträckning som tidigare så...

Jag skulle behöva hitta ett riktigt prisvärt stråkbibliotek för att använda ffa i pop/soul/house produktioner. Jag har just nu en demo av Miroslav Philharmonik som jag tycker är OK men inte toppen när jag vill arra snabba soulstråkar. Jag har sett att emusic har kampanj på nåt liknande från Eastwest och undrar om det finns fler att kolla in? Brass och woodwinds är jag inte lika intresserad av utan det är till 90% stråkar jag ser mig ha användning för.

Jag har en Mac PPC G5a så det är en fördel om det rullar bra på en gammal dator. Jag har inte KONTAKT så om man kan köra biblioteket fristående eller i EXS24 så är det extra bra!

Tack på förhand/Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EastWest Symphony Orchestra Gold och Platinum är mycket trevliga.

För ännu bättre resultat när det gäller enbart stråkljud, så kör med deras Hollywood Strings istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

EastWest Symphony Orchestra Gold och Platinum är mycket trevliga.

För ännu bättre resultat när det gäller enbart stråkljud, så kör med deras Hollywood Strings istället.

Ja, Hollywood Strings är grymma grejer, men har också en grym prislapp (åtminstånne för en frilansande folkmusiker 😉 )

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar!

Herregud! Hollywood strings passar inte min plånbok just nu...

vad tycker ni om detta? EastWest Symphony Orchestra Silver Complete

Annars kanske originalversionen av Session strings kunde funka, om man nu fortfarande kan köpa detta. Nya SS pro är även det liite dyrt o så tror jag inte det funkar med PPC, eller hur.

Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Silver är hel ok också. Om den prisklassen är lagom, så kan du också titta på Garritan Personal Orchestra. EastWest är lite mer "film" medan Garritan är lite mer "klassisk".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag är mest ute efter att arra mina pop/soul låtar med stråkar och jag är lite orolig att man inte ska kunna få den riktiga snärtigheten med sådana "klassiska" bibliotek. Jag har Miroslay Philharmonik som demo nu och där känns stråkarna lite osnärtiga hur jag än skruvar. Vill ju gärna kunna göra coola Motown-riff också:-)

Ifs så är Burt Bacharach är en stor favorit och förebild när det gäller att blanda in "klassiska" instrument så kanske kan det vara kul med ett helt orkesterbibliotek ändå!

Redigerat av Farmer Boy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...