Jump to content
Annons

Mitt debutalbum - Gam3r M3tal


Falconshield

Recommended Posts

Hej alla!

Jag heter Josef Falkensköld och jag jobbar normalt sett med ljud o musik till spel. Men så fick jag för ungefär ett år sen en idé om att jag skulle göra en fullängdare med låtar OM spel, inte covers som man ser så ofta i sammanhanget.

Så under det här året har jag ägnat lediga timmar till detta och nu är jag klar 🙂 Det är min första färdiga produktion i den här storleken och jag tycker att jag gjort något hyffsat unikt. Texterna handlar om olika aspekter i spel och spelande, från specifika spel till företeelser som flaming, trolling, raida och så vidare!

Lyssna gärna och kom med synpunkter, det kommer säkert bli uppföljare av något slag.

Tack på förhand!

Falconshield – Gam3r M3tal (länk till spotify)

www.falconshield.com (min hemsida)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ascoolt fan! Haha, orginellt, häftigt och passionerat! Du gör spelmusik också ser jag? Själv är jag både gamingnörd, programmerar datorspel och sjunger i ett metalband. Så detta är ju perfekt för mig! 😛

Du tillhör målgruppen på pricken! 🙂 Jo jag skriver ljud o musik till spel på frilansbasis, och där har ju en del av min musik kommit ut, men det här är första gången jag släpper något helt eget.

Kul att ni gillar det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

Jag tycker det här var kanoners! Är väldigt svag för lite mer originella projekt som detta och jag tycker du fått ihop det riktigt bra. Samtidigt som du blandar mängder av stilar så tycker jag du fått allt att smälta samman på ett sätt som känns helt naturligt. I like!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...