Jump to content
Annons

Hjälp med mixning!


Valentino

Recommended Posts

Tack Bodhi.

Vi får ursäkta våran bristande kunskap om musik.

Men vi försöker så gott vi kan, hade vi hört att det var otight vid inspelning så hade vi givetvis inte nöjt oss där.

Vi har gjort detta inlägget därför att vi vill optimera det inspelade material som vi redan har.

Hade ni haft möjligheten att vara med redan vid inspelningen så hade det varit jättebra, därför försöker vi göra det bästa av situationen.

Dance out/ V

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HOUSE/CLUB/DANCE

Hej alla,

Jag behöver STOR hjälp av någon som är duktig på att mixa. Jag är ur dålig på det men sitter på en hel del bra material. Jag använder mig till 99% av Sylenth och är dra på göra melodier, ackord och skriva texter. Ingår i ett kollektiv men skriver endast texter, men jag har nyligen återupptagit mitt producerande.

Sitter på 3 bra låtar men de måste mixas kraftigt, måste låta mycket fetare med trummor, ljud etc.

Mitt mål är att de ska låta som Guetta, SHM, osv.

Att göra själva melodin, ackord och skriva text är inga problem, men det är själva mixningen jag behöver stor hjälp med. Så om det är någon som är intresserad så hör gärna av Er.

Ciao

Link to comment
Dela på andra sajter

Valentino. Gitarren ligger lite före resten, vilket stör flytet i låten. Testa att nudga fram gitarrspåret lite, så att anslagen låter bra ihop med bastrumman på trummorna. Sången låter också som att den ligger lite före, ihop med gitarren. Labba med tiderna där så kommer du nog hitta ett bättre flyt. Misstänker att detta kan ha att göra med att ni haft hög latency när ni spelat in, kanske. Egentligen borde gitarrspåret släpa efter om det var latencyproblem, eftersom ni lade gitarren sist. Men det kan vara något sådan i alla fall.

HOUSE/CLUB/DANCE

Hej alla...

Jag kan inte förstå varför du kapar Valentinos tråd för att göra ett inlägg som är helt irrelevant? Du borde skapa en egen tråd.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...