Jump to content
Annons

budget lösning för att spela in Prat/viskningar med Mikfron


Ekstasis

Recommended Posts

Är i behov av en temporär lösning innan jag bygger min riktiga studio, behöver en mikfron för prat/viskningar är ej säker på vilken mikfron som passar bäst till detta, vet inte om jag så jätte höga krav då jag kommer dränka ljudet med effekter och reverb och sådant, men vill att det ska låta någorlunda bra ändå. Vill inte lägga allt för mycket pengar på förstärkare, vilken mick och förstärkare rekommenderar vi ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Plocka närmaste dynamiska handmik av bra kvalitet och sätt i ett stativ.

Du var ju mycket till hjälp, jag frågade VILKEN mikrofon, men framför allt vill stärkare jag ska köpa.

Jag har POD X3 och vad jag har hört så duger inte den som mikrofonförstärkare...Men vill helst inte lägga ner

så mycket pengar på en tillfällig lösning då jag planerar att köpa en dyrare stärkare sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur mycket pix har du för stärkaren ???-så blir det enklare för medlemmar att råda dig,tänkte jag..

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

JJLABS ND 6000 kostar runt en 300 kr ochär en svensk sångmikrofon.överraskande bra till det priset..köpte den just för viskningar jag skulle ha i en låt........fungerade pangbra!!!!

mvh

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har POD X3 och vad jag har hört så duger inte den som mikrofonförstärkare...
Ptja, den är främst en gitarreffekt kombinerat med ljudkort så den är väl inte absolut bästa mikrofonförstärkaren - men duger gör den nog helt klart. Antagligen bättre än en budgetpreamp runt 500 spänn.

Ska jag ge ett förslag på VILKEN handmik är det bra att veta vilken prislapp som är "budget".

TSM MT-58 (Kina-kopia på en SM58:a) för 399:-

Shure PG-58 (Shures egen 58:a-liknande budgetmik) för 549:-

Sennheiser e840 för 895:-

JJlabs BMD950 II för 995:-

Shure SM-58 för 1099:-

Milab D-37 för 1599:-

Sennheiser e935 för 1695:-

Bättre till hjälp?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...