Jump to content
Annons

HS80M brusar helt plötsligt utan tidigare strul.


Padchi

Recommended Posts

Hejsan,

Märkte att mina HS80M brusade idag helt plötslig, det var inga problem igår. Brusar enbart när det är musik på och jag har inte ändrat några inställningar eller hur något. Stängde bara av de som vanligt igår och satte på dem idag. De är bara några månader gamla för den delen också.

Tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har som sagt inte ändrat något, lyssnade på musik igår innan jag stängde av de och då fungerade allt som det ska. Den ända som skulle kunna ändrat något är kattfan men har pillat på kablarna och de sitter som de ska.

Det brusar alltså enbart när det kommer ljud, som t.ex när jag har musik på annars brusar det inte alls. Monitorer -> Duet -> iMac.

Edit,

Det är diskanten som brusar, kanske kan va rba att veta.

Redigerat av Padchi
Link to comment
Dela på andra sajter

vad har du för latency-inställning på ljudkortet?

jag hade samma problem å jag hade ställt latencyn så lågt det bara gick utan att det skulle bli sprak å knaster i monitorerna sen helt plötsligt en dag började det spraka ändå å då ändra jag till lite högra latency å då försvann problemet.

Jag antog att jag körde nått program samtidigt som tog kraft från processorn eller jag hade massa skit på hårdisken som slöade ner processorn...

precis som för dig så fungerade det lite senare när jag startat om datorn å jag provade den lägre latencyn igen. Alltså, prova höja latencyn tillfälligt om du får samma problem igen å se om de hjälper

Redigerat av heman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Decoman (oregistrerad)

HS80M monitorene lager visst litt suselyder, men dette er ikke å høre hvis man har de på 1m avstand fra ørene.

Hm, ellers husker jeg at en gammel plugin i Winamp lagde ulyd en gang, ordnet seg etter å ha avinstallert plugin'en.

Husker også at jeg fikk ulyd da jeg så en film på datamaskinen, og problemet skyldtes at strømkabelen til dataskjermen var koblet til samme skjøteledning som monitorene var koblet på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Husker også at jeg fikk ulyd da jeg så en film på datamaskinen, og problemet skyldtes at strømkabelen til dataskjermen var koblet til samme skjøteledning som monitorene var koblet på.

Det där har hänt mig också. Och det tog ett tag att förstå att det var strömkällan som var orsaken till bruset och inte prylarna i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...