Jump to content
Annons

Lou Reed och Metallica


Zakyath

Recommended Posts

Annons

Du är sannerligen inte ensam! Jag FATTAR inte vad som flugit i dem... De är några av mina absoluta favoriter genom hela livet och jag hyser den största kärlek till dem - men detta är oerhört!

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på det här med megakändisskap och artistisk frihet häromdagen. Insåg att om man nu ska få göra det som faller en in på mega-nivå så måste det bli en platta på det. Hur får man annars Lou Reed och Metallica att hänga i en studio i ett par veckor/månader?

Helt enkelt. Megakändisskap är inte biljetten till artistisk frihet. Vill ni ha fler exempel? Se på Mick Jagger och Dave Stewarts Superheavy.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=9xmLIYREjF8

Här Battery med Dave Lombardo på hinkarna då Ullgrisen var sjuk!

Visst han sätter inte alla markeringarna men det kan ju bero på att man inte kan alla breaksen. När det kommer till grund & botten vad det gäller själva trumspelet så driver det på så in i helvete att dom andra har svårt att hänga med.

Så här lät ju Metallica när dom var unga och hungriga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska övertygad om att de själva är mycket nöjda. Lou Reed vill förmodligen att det ska låta lite stötigt sådär. Har ni inte hört plattor med Velvet Underground t.ex. med sina obefogade tempostegringar på sina ställen? Jag har hört tiotusen låtar som är sämre än detta.

Även om jag inte kommer att köpa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här Battery med Dave Lombardo på hinkarna då Ullgrisen var sjuk!

Visst han sätter inte alla markeringarna men det kan ju bero på att man inte kan alla breaksen. När det kommer till grund & botten vad det gäller själva trumspelet så driver det på så in i helvete att dom andra har svårt att hänga med.

Så här lät ju Metallica när dom var unga och hungriga!

Ja sådär är man ju inte riktigt van vid att det låter. Det brukar vara betydligt mer... Swing..? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=9xmLIYREjF8

Här Battery med Dave Lombardo på hinkarna då Ullgrisen var sjuk!

Visst han sätter inte alla markeringarna men det kan ju bero på att man inte kan alla breaksen. När det kommer till grund & botten vad det gäller själva trumspelet så driver det på så in i helvete att dom andra har svårt att hänga med.

Så här lät ju Metallica när dom var unga och hungriga!

HAHAHA ja jävlar. SÅ ska dubbelkaggarna låta efter solot där 😄 Fan helt spikrakt. Låter bara flapp flapp gödde!!!

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan, Lou Reed verkar ha skaffat sig ett band. 😉

Jag är inget äkta Metallica-fan då jag tycker det bästa dom gjort är The Black Album och Load-skivorna, men detta låter betydligt intressantare än de två senaste dyngsläppen St Anger och Death Magnetic i alla fall.

Att Larsa är en skittrummis vet ju alla, men killen verkar ändå ha fått en ny spons på cymbaler, inte illa jobbat av dansken måste man säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska övertygad om att de själva är mycket nöjda. Lou Reed vill förmodligen att det ska låta lite stötigt sådär. Har ni inte hört plattor med Velvet Underground t.ex. med sina obefogade tempostegringar på sina ställen? Jag har hört tiotusen låtar som är sämre än detta.

Även om jag inte kommer att köpa det.

Tempoförändringar är väl en sak men här är ju bara trummisen som är i otakt? Sen skulle JAG kunna mixa detta bättre! Trummorna låter mer plast än någonsin och ligger helt för sig själva. Svårt att tro att man VILL att det ska låta så här, dom måste varit rejält påverkade hela gänget inklusive skivbolaget som pressade skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska övertygad om att de själva är mycket nöjda. Lou Reed vill förmodligen att det ska låta lite stötigt sådär. Har ni inte hört plattor med Velvet Underground t.ex. med sina obefogade tempostegringar på sina ställen? Jag har hört tiotusen låtar som är sämre än detta.

Även om jag inte kommer att köpa det.

Har du hört tiotusen låtar som är sämre??

I dare you to name ten!!

(Och jag har ändå varit Lou Reed fan sen ca 69-70)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde klippet så sent som idag.. Metallica har varit mina stora idoler sedan jag upptäckte dem runt 84 men det här var fanimej inte bra alltså! Samtidigt blir jag nyfiken att höra hur hela skivan kommer att låta... Mycket oroväckande dock. Som sagt, Lars blir bara sämre o sämre på att lira trummor, pinsamt 🙁 Tacka vetta Joey Jordison bakom trummorna 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=qZQG4lCaKPc&feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...