Jump to content
Annons

Varför missbrukar så många musiker, kända som okända


ironman

Recommended Posts

Hej du!

Det kan lika gärna vara så att han skrev en hit för att han började klippa tånaglarna i en annan ordning.

Ja det kan också vara så att artisterna är anställda av stora drog syndikat i syfte att få droger att framstå som något positivt, och därmed öka efterfrågan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vill nog påstå att det finns gott om substanser, lagliga som olagliga, som har god effekt på både det ena och det andra - utan att skada alls.

Tillexempel vadå, om vi nu håller oss till psykofarmaka?

Link to comment
Dela på andra sajter

// raderat

Ja det var ett tråkigt påhopp. Men jag vill hemskt gärna ha svar på min fråga.

Redigerat av Olsberg
tar bort citat
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag heller, men det har väl rätt lite med min fråga att göra?

Jo, du pratar ju om medicin.

Vi pratar om musiker.

Ju mer finkalibrerad kommande läkemedel mot psykiska sjukdomar blir

ju färre kommer de allvarliga biverkningarna att bli och till slut

kan man inte ens kunna överdosera fram ett rus. Målet med medicinering

brukar dock inte vara att nå ett rus.

Kunskapen om hjärnan ökar hela tiden.

Att ha som förevändning att som musiker använda narkotika för att

anse att det kan hjälpa vissa sjukdomstillstånd (som man inte har)

är som att ställa sig och inhalera en massa kortison utan att ha astma.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan också vara så att artisterna är anställda av stora drog syndikat i syfte att få droger att framstå som något positivt, och därmed öka efterfrågan 🙂

Javisst är brukarna det. Eller... "anställda" kanske är fel ord. Men fanns det inte så stor efterfrågan så fanns det inte så många säljare heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej

Detta har diskuterats i andra trådar, men detta är ett intressant ämne och förtjänar en egen tråd.

Vad är det då som gör att i stort sett alla kända musiker knarkar eller missbrukar alkohol i mängder? Eller har gjort det? Bara i år har flera musiker dött i drog relaterad död. Är musiker mer deprimerade och lider av adhd ,ashbergergs osv än övriga befolkningen och detta gör att dom självmedicinerar sig själva. Jag tycker att det är jätte konstigt i allafall. En romersk poet skrev redan på den tiden att poesi skrivs inte av dom som dricker vatten. Många album skulle säkerligen aldrig blivit av utan musikerns missbruk. Artisterna hade säkert släppt ett annat album men inte i samma stil som när dom var påtända.

Och den här tråden handlar inte om att visa några fördelar med droger osv. Det är farligt och det är olagligt

Men varför är det så många musiker som går på droger och har gjort. .

Finns det några vetenskapliga undersökningar om detta.

Jag hade gärna skrivit en lista här på vilka som missbrukat osv men listan hade blivit för lång helt enkelt.

Vad tror du att det här beror på

Mvh

Mvh

Människan har alltid drogat sig. det börjar redan på dagis där barnen snurrar runt tills dom blir yra. Människan dras till sinnesförändande upplevelser så är det bara.

Du frågar nått du redan har svar på. ja droger har en fram och baksida men OCH? vad spelar det för roll att inse det, om, som du sa, inte droger hade funnits så hade typ MYCKET musik som vi känner till idag, musik, genres, namn på låtar, skivomslag, influenser osv inte funnits, nu är det som det är och det är så, hate it or love it 🙂

jag skulle nog säga att det enda du kan göra för att någonstanns få svar på din fråga om varför musiker drogar är att testa själv....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...