Jump to content
Annons

Vst pluggens fönster försvinner


Bernt

Recommended Posts

Har följande problem med Cubase Essential 5.1.1. Gränssnittsfönstren för VST-pluggarna försvinner ibland, så att ett fönster inte går att öppna, medan de andra fortfarande syns (jag har då laddat pluggen som instrument track). Hittade ett sätt att kringå det här på nätet som faktiskt fungerar, det vill säga genom att momentant ändra skärmens upplösning. Men visst måste det väl finnas ett enklare sätt att göra det här? Ändrar jag upplösningen måste jag också bygga om desktopen varje gång, eftersom ikonerna flyttar på sig och bakgrundsbilden försvinner. Någon som har erfarenhet av det här, jag gissar att det förekommer också med andra versioner av Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du maximerat Cubase-fönstret istället för att dra upp det i storlek manuellt? Jag har för mig att det kan göra att det bråkar ibland. Pluggarna aktiverar du "always on top" på, så slipper du problem med att de hamnar bakom annat och inte går att klicka fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...