Jump to content
Annons

Ljudet dör när jag byter till Asio4all


erreth

Recommended Posts

Annons

Att du inte ska använda ASIO4All kanske.

Om du vill använda det ändå så måste du ändra till ASIO4All BÅDE i inställningarna för programmet och för ljudkortet.

Ofta när det gäller ljudkort - för jag antar att det är fallet här, ljudkort i samband med användning av

FL Studio - så kan man använda antingen Windows generella drivrutin, ASIO4All eller ljudkortets specifika

drivrutin. Har du ljudkortets specifika senaste drivrutin så bär du använda den! Den kan heta

Terra ASIO eller M-Audio ASIO t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad beror detta på?

Alltså... Det där säger mig absolut ingenting. Du måste ju kunna ge lite mer info än så.

OS? DAW? Dator? Ljudkort? Externt (FW el. USB)? Internt (PCI el. PCI Express)? etc etc etc

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... Det där säger mig absolut ingenting. Du måste ju kunna ge lite mer info än så.

OS? DAW? Dator? Ljudkort? Externt (FW el. USB)? Internt (PCI el. PCI Express)? etc etc etc

Vänligen,

CHAE

Och framförallt om han tar Kalles kaviar direkt på mackan eller margarin emellan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och framförallt om han tar Kalles kaviar direkt på mackan eller margarin emellan!

"You talk the talk, I can give you that, cowboy. But do you walk the walk?" ☺️

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... Det där säger mig absolut ingenting. Du måste ju kunna ge lite mer info än så.

OS? DAW? Dator? Ljudkort? Externt (FW el. USB)? Internt (PCI el. PCI Express)? etc etc etc

Vänligen,

CHAE

Windows 7, FL10, HP Pavilion dv6 4 kärnig 8GB, Beats Audio (intern) ESI U46 (externt usb, använder dock inte denna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Beats Audio (intern) ESI U46 (externt usb, använder dock inte denna)
1. Varför föredrar du HP:s interna ljudchip framför ESI-kortet? ESI har äkta ASIO-drivrutiner som ger mycket bättre latency än du kan få med ASIO4All.

2. Ställ in ASIO4All på att använda HD-ljudchipet i din dator, för antagligen har inställningarna automatiskt valt ESI-kortet.

3. Beats Audio är bara mjukvara+datorns inbyggda högtalare. Själva ljudkortet i datorn är någon form av Azalia-chipset (från Realtek eller Intel), som i de flesta datorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Varför föredrar du HP:s interna ljudchip framför ESI-kortet? ESI har äkta ASIO-drivrutiner som ger mycket bättre latency än du kan få med ASIO4All.

2. Ställ in ASIO4All på att använda HD-ljudchipet i din dator, för antagligen har inställningarna automatiskt valt ESI-kortet.

3. Beats Audio är bara mjukvara+datorns inbyggda högtalare. Själva ljudkortet i datorn är någon form av Azalia-chipset (från Realtek eller Intel), som i de flesta datorer.

iom att jag har en bärbar så vill jag slippa konka runt på ljudkortet, anledningen till att jag skaffade en ny bra dator var egentligen för att min förra inte var tillräckigt kraftfull för att köra alla de synthar jag ville, men det jämnar ju ut sig nu när jag inte kan använda asio drivrutinerna, för att svara på punkt 2 så har jag aldrig ens haft i ljudkortet i denna dator

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...