Jump to content
Annons

Ni som anvander Guitar Pro


Svencanz

Recommended Posts

Hej,

Intervjuade en ess-gitarist igar. Han andvande Guitar Pro och Logic for sin musik.

Jag har aldrig hort talas om Guitar Pro tidigare - det ar ju djakligt billigt!

Tror jag kommer kopa det for att ha en till "leksak".

Ni som har detta - vad ar era kommentarer?

Tjosan,

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Intervjuade en ess-gitarist igar. Han andvande Guitar Pro och Logic for sin musik.

Jag har aldrig hort talas om Guitar Pro tidigare - det ar ju djakligt billigt!

Tror jag kommer kopa det for att ha en till "leksak".

Ni som har detta - vad ar era kommentarer?

Tjosan,

Sven

Buggigt och inte särskilt bra hanterat av utvecklaren - men annars ett utmärkt verktyg för att skriva låtar. Framförallt för att samarbeta - det är supersmidigt att skicka saker fram och tillbaka.

Önskar bara utvecklaren tog bättre hand om det... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med förgående talare, en hel del buggar. Men när man lärt sig dom, och vet hur man går runt/undviker dom så är det ett väldigt bra verktyg!

Använder det dagligen för att skriva låtar och titta upp tabs osv.

Använder det faktiskt när jag programmerar trummor oxå, skriver hur trummorna ska spela i guitar pro, sen kör jag in det i Pro Tools och editerar velocity osv.

Men ska man få ut fullt av GP så krävs det ju att man har koll på sin musikteori.

Mvh Rasmus

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack for svaren, grabbar.

Jo, det verkar ju stamma. Efter mitt forsta gladjeanfall kollade jag pa natet, och just detta med buggar namns ofta.

Killen jag intervjuade har studerat musik teori fyra ar pa universitet, so kommentaren att man skall ha koll pa detta far ocksa ett "tick".

Exakt samma for trummorna. Lyssnade pa killens musik, och bestamde mig for att jag skall ta trum programmering mer seriost. Anvander mest loops sjalv. Hans trummeri var mycket bra.

Eventuellt blir det nog att jag koper pa spec - man har ju spenderat mer pengar pa krogen vissa kvallar...

S

Redigerat av Svencanz
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...