Bunkert Postat 11 juli 2011 Dela Postat 11 juli 2011 Hej! Jag Ă€r musiker/slagverkare egentligen och har inget att göra bakom reglarna. Har spelat in ca 10st skivor i diverse studios i Sverige; Gamla Europa Studios i Sundbyberg, Studios 301 som har blivit en skola, Nilento i Göteborg, Mahogny Studios hos Martin von Schmalensee som proddat massa Kent album m.m. Den coolaste jag har spelat in i Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ Abbey Road i London. Har samlat pĂ„ mig massa erfarenhet och lĂ€rt mig lite genom att sitta med pĂ„ diverse mixningar och tycka till. Men jag kan egentligen ingenting, förutom hur jag vill placera mina egna mikrofoner. Nu hĂ„ller jag Ă€ndĂ„ pĂ„ och ska spela in, har köpt pĂ„ mig en massa dyr utrustning utan att veta hur jag hanterar den. Well, hĂ€r kommer tvĂ„ lĂ„tar av det som kommer bli första skivan jag spelar in. Det Ă€r mitt eget band Free Peaces, som spelar i den egna genren "Fri improviserad pop". Ingenting av lĂ„tarna Ă€r bestĂ€mt pĂ„ förhand, melodier, texter, ackord, rytmer och komp bestĂ€ms i stunden, i samma sekund som lĂ„ten blir till. HĂ€r Ă€r tvĂ„ lĂ„tar vi spelade in i min studio. Jag hade gjort en mix jag var nöjd med pĂ„ dem, nu i efterhand sĂ„ plockade jag bort kompressorer, EQ etc. Och för varje plug in jag plockade bort sĂ„ lĂ€t det bĂ€ttre. Det slutade med att att det bara Ă€r reverb pĂ„ lĂ„t nr1 "I wanna go". Ingen EQ eller nĂ„nting. Bara lite balans med reglarna i logic. Och pĂ„ lĂ„t nr2 "Worry now" Ă€r det verkligen inget gjort, inte ens reverb. Laddade upp varje lĂ„t i tvĂ„ kvalitĂ©er. En aif 24bit 44,1kHz samt en mp3. http://www.berndalen.se/nyheter/I_wanna_go.aif Your browser does not support the HTML5 audio tag http://www.berndalen.se/nyheter/Worry_now.aif Your browser does not support the HTML5 audio tag VAD SKA JAG GĂRA MED LĂ TARNA? Vad jag Ă€n gör sĂ„ lĂ„ter det typ sĂ€mre eller inte bĂ€ttre. Finns det standardmooves, eller vad sĂ€ger era öron? LĂ„ter det redan bra? Inte? Varför i sĂ„ fall? Det enligt mig mest problematiska med studioinspelninen Ă€r att saxen lĂ„ter för mycket rum. PĂ„ I_wanna_go.aif gick det att ha output 1-2 pĂ„ max, jag kunde ocksĂ„ dra upp reglarna rĂ€tt mycket, fick en hög utgĂ„ngsvolym, det Ă€r rĂ€tt smooth spel pĂ„ den, inte sĂ„ mycket tvĂ€ra kast och peakar. Worry_now.aif Ă€r mer fylld av dynamiska kontraster, dĂ€r fick jag har output 1-2 mycket lĂ€gre, annars distade det nĂ€r de starka slagen kom. Kompression sĂ€ger ni?! Men det lĂ„ter ju sĂ„ illa! Jag kör bara Logics inbyggda saker Ă€n sĂ„lĂ€nge. SĂ„ hĂ€r sĂ„g mixern ut ögonblicket dĂ„ jag fotade den: Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 11 juli 2011 Dela Postat 11 juli 2011 Det dĂ€r lĂ€t ju riktigt bra! đ Det enda jag tror gĂ„r att göra bĂ€ttre Ă€r att det skulle behöva minskas lite mid pĂ„ sĂ„ngen pĂ„ "I wanna go". Ăr osĂ€ker pĂ„ exakt var det behöver minskas, men 500 Hz och 2-4 kHz brukar vara rĂ€tt vanliga problemomrĂ„den. Dessutom Ă€r jag faktiskt inte ens sĂ€ker pĂ„ att reverbet behövs. Det fĂ„r lĂ„tarna att lĂ„ta ganska olika, och det kanske inte Ă€r vad man Ă€r ute efter om man vill ge ut dem pĂ„ samma release. Du kan möjligtvis testa att lĂ€gga ett delay pĂ„ sĂ„ngen, men jag tror inte att reverbet behövs. PĂ„ "Worry now" kan jag faktiskt inte höra nĂ„gonting som behöver förĂ€ndras, lĂ„ter helt okej som den Ă€r! (Off topic: Jag Ă€r ocksĂ„ frĂ„n BollnĂ€s! Du jobbade pĂ„ GĂ€rdesskolan nĂ€r jag gick dĂ€r. Tack för fina showerna pĂ„ julshowen och sommarshowen!đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 Grejjerna Ă€r bra inspelade tycker jag. Lite EQ för att lyfta fram stommen i varje instrument gör aldrig skada. SĂ„ngen kĂ€nns lite instĂ€ngd i toppen men trots det ett jĂ€kla bra jobb av sĂ„ngerskan. Det sticker inte ivĂ€g en massa i dynamik. Hon Ă€r duktig. Bas kan gĂ€rna fĂ„ lite mer botten sĂ„ att den tillsammans med baskaggen, kan flytta lite mer partiklar i luften sĂ„ att sĂ€ga. Saxofonen Ă€r ju magisk skulle jag vilja pĂ„stĂ„! Rummet fĂ„r den att lĂ„ta som hĂ€mtad ur filmusiken av Vangelis i Blade runner!!! Ăver lag sĂ„ sĂ„ tycker jag det saknas lite rumsseparation mellan instrumenten. Detta mĂ„ste ju vara inspelat live!? Placera ut instrumenten efter rummet och skapa lite luft i mixen pĂ„ det sĂ€ttet. Bra jobbat! Piiiz! /Cruncharn' Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 Innan jag scrollade ner sĂ„ det första jag reagerade pĂ„ var panoreringen/stereobredden. Och det fick man ju bekrĂ€ftat nĂ€r man sĂ„g den. LĂ„ter vĂ€ldigt instĂ€ngt! Sen Ă€r tjejen rejĂ€lt sur hĂ€r & dĂ€r. Fast DET kan vara skit samma, det var ju inte det du frĂ„gade efter đ! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
TripMan Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 Tror det Àr vanligt att nÀr man tar bort effekterna sÄ kan det lÄta bÀttre. Mvh MÄrten Eliasson Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 (redigerat) Intressant musik đ Det jag har att tillĂ€gga Ă€r att jag tycker det slĂ„r över, tror det Ă€r gitarren nĂ€r den har lite kraftigare anslag. Hörde 4-5 stĂ€llen dĂ€r det blir digital dist. Lyssnade pĂ„ "I Wanna Go". Redigerat 12 juli 2011 av Freddy Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 juli 2011 Det dĂ€r lĂ€t ju riktigt bra! đ Det enda jag tror gĂ„r att göra bĂ€ttre Ă€r att det skulle behöva minskas lite mid pĂ„ sĂ„ngen pĂ„ "I wanna go". Ăr osĂ€ker pĂ„ exakt var det behöver minskas, men 500 Hz och 2-4 kHz brukar vara rĂ€tt vanliga problemomrĂ„den. Dessutom Ă€r jag faktiskt inte ens sĂ€ker pĂ„ att reverbet behövs. Det fĂ„r lĂ„tarna att lĂ„ta ganska olika, och det kanske inte Ă€r vad man Ă€r ute efter om man vill ge ut dem pĂ„ samma release. Du kan möjligtvis testa att lĂ€gga ett delay pĂ„ sĂ„ngen, men jag tror inte att reverbet behövs. PĂ„ "Worry now" kan jag faktiskt inte höra nĂ„gonting som behöver förĂ€ndras, lĂ„ter helt okej som den Ă€r! (Off topic: Jag Ă€r ocksĂ„ frĂ„n BollnĂ€s! Du jobbade pĂ„ GĂ€rdesskolan nĂ€r jag gick dĂ€r. Tack för fina showerna pĂ„ julshowen och sommarshowen!đ Hej! Kul att du gillar det! đ SĂ€nkte ett uns pĂ„ sĂ„ngen nu, det blev nice, tog faktiskt bort lite av Neumann-bummlet. Den Ă€r en runt 50Ă„r gammal U67 hon sjunger i. SĂ€nkte ocksĂ„ en smula vid 2900, det fanns nĂ„got jobbigt dĂ€r vid sololyssning, men i mixen var det mer subtilt. Ska prova minska ned pĂ„ reverbet. Bra idĂ©. Jag har fastnat lite i det dĂ€r stora pĂ„ den lĂ„ten. (OT: Shit vad roligt det hade varit att se de dĂ€r showerna igen. De borde finnas pĂ„ film va? Skicka ett PM om du vet nĂ„n man kan kopiera av!) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 (redigerat) Fantastiskt lÀcker musik och ett bra grundsound. Jag hade nog försökt fÄ lite mer stereobredd och djup i ljudbilden fast ÀndÄ försöka behÄlla mycket av den "intima" kÀnslan som tycker passar lÄtarna vÀldigt bra . BehÄlla trummor och gitarr lÄngt fram i mixen och flytta tillbaka sÄngen och saxen lite grand. Delay och ett lite större rum pÄ saxen skulle nog fÄ bort lite instÀngdhet som jag nu upplever den. Panorera ut sax och gitarr en aning. HÀrlig musik! / Björn Redigerat 12 juli 2011 av wellness music Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 juli 2011 Grejjerna Ă€r bra inspelade tycker jag. Lite EQ för att lyfta fram stommen i varje instrument gör aldrig skada. SĂ„ngen kĂ€nns lite instĂ€ngd i toppen men trots det ett jĂ€kla bra jobb av sĂ„ngerskan. Det sticker inte ivĂ€g en massa i dynamik. Hon Ă€r duktig. Bas kan gĂ€rna fĂ„ lite mer botten sĂ„ att den tillsammans med baskaggen, kan flytta lite mer partiklar i luften sĂ„ att sĂ€ga. Saxofonen Ă€r ju magisk skulle jag vilja pĂ„stĂ„! Rummet fĂ„r den att lĂ„ta som hĂ€mtad ur filmusiken av Vangelis i Blade runner!!! Ăver lag sĂ„ sĂ„ tycker jag det saknas lite rumsseparation mellan instrumenten. Detta mĂ„ste ju vara inspelat live!? Placera ut instrumenten efter rummet och skapa lite luft i mixen pĂ„ det sĂ€ttet. Bra jobbat! Piiiz! /Cruncharn' Tack Cruncher! SĂ„ sant, ska smyga lite pĂ„ EQn pĂ„ varje instrument. Men det var bĂ€st att fĂ„ tips utifrĂ„n en helt ren inspelning. Ja, sĂ„ngerskan Ă€r verkligen grym đ En favorit. InstĂ€ngt i toppen, hur uttrycker man det i siffror? Ska se över basen. Har faktiskt ingen sub. Det mĂ„ste Ă„tgĂ€rdas. Kul att du gillar saxen đ Yes, sĂ„ sant, inspelat live. GitarrförstĂ€rkaren stĂ„r i ett annat rum. Alla fyra musiker stĂ„r i samma. Ska ladda upp en film frĂ„n inspelningen strax. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 juli 2011 Intressant musik đ Det jag har att tillĂ€gga Ă€r att jag tycker det slĂ„r över, tror det Ă€r gitarren nĂ€r den har lite kraftigare anslag. Hörde 4-5 stĂ€llen dĂ€r det blir digital dist. Lyssnade pĂ„ "I Wanna Go". Ja, jag har ocksĂ„ mĂ€rkt det. Ăr det en kompressor som trycker ner de topparna som gĂ€ller för att bli kvitt att det slĂ„r över pĂ„ dessa stĂ€llen? Eller automatisering av volymen? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 juli 2011 Innan jag scrollade ner sĂ„ det första jag reagerade pĂ„ var panoreringen/stereobredden. Och det fick man ju bekrĂ€ftat nĂ€r man sĂ„g den. LĂ„ter vĂ€ldigt instĂ€ngt! Sen Ă€r tjejen rejĂ€lt sur hĂ€r & dĂ€r. Fast DET kan vara skit samma, det var ju inte det du frĂ„gade efter đ! Jag vet inte om alla hajjade det. Men lĂ„tarna Ă€r helt improviserade. NĂ€r första gitarackordet tas pĂ„ lĂ„ten som efterĂ„t fick namnet "I wanna go" sĂ„ vet ingen av oss fyra avd som ska hĂ€nda. Den enda riktlinjen vi hade var att lĂ„tens tema skulle vara "Platsen dit man lĂ€ngtar". PĂ„ "Worry now" sĂ„ kollar jag pĂ„ gitarristen och rĂ€knar jag in. 1 2 3 4 Han bara slĂ€ngde sig pĂ„ ett ostinato, och sen kommer resten av sig sjĂ€lvt. SĂ„ngerskan hittar ju pĂ„ texten medan hon sjunger, och melodin, det gör ju vi andra ocksĂ„. Och dĂ„ fĂ„r man rĂ€kna med lite skönhetsflĂ€ckar. Det Ă€r inte musik som ska vara perfekt. Det Ă€r ju nĂ€stan omöjligt, men vi lyckas Ă€ndĂ„ tillrĂ€ckligt bra tycker jag. Det blir ju lĂ„tar đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 12 juli 2011 Fantastiskt lÀcker musik och ett bra grundsound. Jag hade nog försökt fÄ lite mer stereobredd och djup i ljudbilden fast ÀndÄ försöka behÄlla mycket av den "intima" kÀnslan som tycker passar lÄtarna vÀldigt bra . BehÄlla trummor och gitarr lÄngt fram i mixen och flytta tillbaka sÄngen och saxen lite grand. Delay och ett lite större rum pÄ saxen skulle nog fÄ bort lite instÀngdhet som jag nu upplever den. Panorera ut sax och gitarr en aning. HÀrlig musik! / Björn Ska verkligen se över placeringen av alla i mixen. Bra tips dÀr Björn och ni andra som nÀmnt det. JÀklar viket grymt forum detta Àr. STORT TACK TILL ALLA! Jag kommer lÀgga ut en ny mix ikvÀll pÄ bÄda lÄtarna. HÄller pÄ att ladda upp en film frÄn inspelningstillfÀllet, sÄ kan ni se exakt hur vi stÄr i rummet. Den Àr stor, sÄ det tar ett tag. Det sitter 10-15 pers pÄ golvet i studion med hörlurar. De lyssnar pÄ main-mixen och önskar ocksÄ teman för alla lÄtar. UtifrÄn deras önskningar spelade/komponerade/improviserade vi fram 33st lÄtar under 3st sessions i slutet av april i Är. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 (redigerat) Det blir ju lĂ„tar đ det blir riktigt bra - har bara lyssnat pĂ„ första lĂ„ten Ă€n flytta tillbaka saxen nĂ„got (alltsĂ„ sĂ€nk den nĂ„got) - tror rummet kommer mĂ€rkas mindre dĂ„ ocksĂ„ sen kolla att det inte slĂ„r över - om man tittar pĂ„ master resp out1/2 sĂ„ verkar du dra pĂ„ rĂ€tt ordentligt och det slĂ„r rött tyckte mig kunna höra det nĂ„n gĂ„ng i början i övrigt tycker jag det var mycket skön stĂ€mning - jag vet inte om du har hunnit minska reverbet redan i den version jag hörde men jag tyckte iaf inte det var för mycket kunde snarare tĂ€nka mig mer rymd - men det hĂ€nger ju förstĂ„s pĂ„ hur den rymden lĂ„ter edit: worry now kunde nog mĂ„ bra av lite effekt pĂ„ sĂ„ngen sĂ„ den matchar förra lĂ„ten och som andra nĂ€mnt innan: testa att flytta ut vissa detaljer höger/vĂ€nster lite mer saxen lite bakĂ„t Ă€ven hĂ€r eftersom rummet hörs Ă€nnu mer iom att det Ă€r mer transienter hĂ€r sĂ„ behövs det lite kompression pĂ„ vissa delar - förmodligen slagverket bla - för att fĂ„ upp volymen i samma nivĂ„ som förra som helhet skulle detta vart skitkul att mixa đ Redigerat 12 juli 2011 av Demonproducenten Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 Ja, jag har ocksĂ„ mĂ€rkt det. Ăr det en kompressor som trycker ner de topparna som gĂ€ller för att bli kvitt att det slĂ„r över pĂ„ dessa stĂ€llen? Eller automatisering av volymen? BĂ„da sĂ€tten fungerar, men en lĂ€tt kompressor kanske vore enklast. Du vill fortfarande ha kvar mycket dynamik i gitarren inom denna genre. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 Jag tror att ett delay pÄ saxen kan bli otroligt effektfullt och ge mixen ett spÀnnande djup. Experimentera med panoreringen av studsarna. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 12 juli 2011 (redigerat) Tack för fler fina tips! NÀr ni sÀger "flytta bak" i mixen, menar ni dÄ lÀgre volym, eller mer reverb? Bredda mixen, flytta ut i bredd, Àr vÀl gissningsvis bredare panorering?! Att man flyttar ut instrumenten lÀngre till höger och vÀnster. HÀr Àr en film av inspelningen av "I wanna go". Lite intro först med "Worry now" som bakgrundsmusik. GitarrförstÀrkaren stÄr innanför glasvÀggen i rummet bakom gitarristen. http://www.berndalen.se/nyheter/free_peaces.mov Mikrofoner: SÄng: Gammal Neumann U67, eller var det en U87? Ska kolla... Sax: Jörgen Thuresson Git: En till gammaml Neumann stormembranare, lite mindre Àn U67. Perc: Gamla Pearl pÄ överhÀng, AKG D112 pÄ bastrumma, nÀrmickat med DPA 4090 pÄ resten. Preamps: Crane Song Flamingo Crane Song Spider Edit: LÄnade gammelfinmickarna av en kollega. Ska kolla upp exakt vad det var. Redigerat 12 juli 2011 av Bunkert Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 12 juli 2011 Dela Postat 12 juli 2011 Tack för fler fina tips! NÀr ni sÀger "flytta bak" i mixen, menar ni dÄ lÀgre volym, eller mer reverb? Bredda mixen, flytta ut i bredd, Àr vÀl gissningsvis bredare panorering?! Att man flyttar ut instrumenten lÀngre till höger och vÀnster. bakÄt menar jag i första hand att sÀnka volymen det ligger redan ett naturligt reverb som nog inte gifter sig sÄ bra med ytterligare ett - dÀremot ett svepande delay som nÄn förslog kan funka fint bredda Àr höger vÀnster ja Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 12 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 12 juli 2011 HÀr kommer de nya mixarna. Bara i upplösning 24bit 44,1kHz, skippade mp3. http://www.berndalen.se/nyheter/I_Wanna_Go_2.aif http://www.berndalen.se/nyheter/Worry_Now_2.aif Lite svÄrt att AB-lyssna mot gamla mixen, eftersom de nya mixarna har lÀgre volym. Det blev lite sÄ för att undvika peakar. Hur fÄr jag upp volymen ytterligare? Behövs det? Det Àr vÀl sÄnt som görs sen i mastringen? Men för att göra en ordentlig lyssningskopia sÄ hade det vÀl varit bra med en mer normal volymnivÄ?! à tgÀrdade saker: 1. För att fÄ bort överstyrning/digital dist, sÄ drog jag ned pÄ diverse reglar samt lade en lÀtt kompressor pÄ ett par av kanalerna för att ta ned topparna. 2. Har sett över panoreringen i sidled. Jag ville bÄde ha bredden och kÀrnan i mitten pÄ sax och gitarr, sÄ jag dubblerade dem. En sax ligger lÄngt ut till vÀnster och en till sax ligger nÀrmare mitten och har ett svagt delay. Samma sak har jag gjort med gitarren, fast utan extra effekter. Han har ju en del redan frÄn början. Tyckte det blev ett fetare sound sÄ. 3. Har ocksÄ sett över panoreringen i ljupled, alltsÄ volymen. Tror jag har lite svagare sÄng och sax nu. 4. Jag EQade de basigaste trummorna, för att fÄ fram lite flÀsk i botten. Det ser ganska fult ut pÄ kurvan, men instrumenten tÄl den behandligen tycker jag. Tamburinerna fick sitt lyft endast med komprimering. Virvel och OH lÀt bra som det gjorde. De dÀr Pearlmickarna Àr grymma! Synd att de inte gÄr att fÄ tag pÄ... Tycker det Àr bra mycket mer tryck i trumpaketet nu. 5. Lade ett delay pÄ saxen som föreslagits. Hade rÀtt svÄrt att hitta Delay som inte lÀt cirkus. Postar en bild pÄ det jag valde, drog i alla möjliga spakar till det lÀt ok. Det blev coolt att delayet hörs mest efter en stark ton pÄ saxen följt av paus. I övrigt sÄ kÀnns det som det limmade ihop saxen rumsligt med det andra. HÀr Àr mixen pÄ "Worry Now". Jag gjorde den först. Fortsatte med "I Wanna Go" och insÄg att jag inte behövde sÄ mycket reverb som jag hade innan. Fast det var nice det ocksÄ. HÀr Àr delayet: Jag har impulsfiler frÄn Bricasti M7 pÄ en hÄrddisk, som jag tyvÀrr inte hade i studion idag. Skulle vilja byta ut reverben jag har mot nÄgra frÄn Bricastibiblioteket. De lÄter ruskigt bra. Var inte riktigt nöjd med de jag valde idag. Vad sÀgs om dessa mixar? Har hunnit bli lite blind under dagens lyssnande och rattande. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 juli 2011 Dela Postat 13 juli 2011 Tycker inte riktigt instrumenten sitter ihop, dom Àr liksom lite var för sig. Sedan gillar jag inte att sÄngen Àr pannad, gillar personligen att ha sÄngen i mitten om det inte finns ett bra skÀl till att göra annat. LÄter bra som grund men det spelar lite för sig sjÀlvt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 13 juli 2011 Dela Postat 13 juli 2011 har tyvÀrr inget att tillföra dÄ det gÀller hur du ska mixa det hÀr. DÀremot vill jag sÀga att jag uppskattar musiken oerhört mycket. Kanonbra! Lycka till och hoppas att det löser sig med mixandet ocksÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 13 juli 2011 Dela Postat 13 juli 2011 (redigerat) Föresten tycker att den grymma sÄngen lÄter bekant. Vem Àr hon? Edit: Aha det var Kristin. TÀnkte vÀll det. Redigerat 13 juli 2011 av DivineCo Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 juli 2011 Dela Postat 13 juli 2011 har tyvÀrr inte möjlighet att köra aif i min laptop Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 13 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 13 juli 2011 Tycker inte riktigt instrumenten sitter ihop, dom Àr liksom lite var för sig. LÄter bra som grund men det spelar lite för sig sjÀlvt. Förslag pÄ ÄtgÀrd? Sedan gillar jag inte att sÄngen Àr pannad, gillar personligen att ha sÄngen i mitten om det inte finns ett bra skÀl till att göra annat. Det Àr inte pannad, som du kan se pÄ skÀrmavbilden. Möjligtvis lÀcker sÄngen in i nÄgon annan mick som Àr pannad?! Hur mÄnga % Ät höger eller vÀnster tycker du att det ligger? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 13 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 13 juli 2011 Föresten tycker att den grymma sÄngen lÄter bekant. Vem Àr hon? Edit: Aha det var Kristin. TÀnkte vÀll det. SÄ sjukt bra sÄngerska. Eller hur! :-) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 13 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 13 juli 2011 har tyvÀrr inte möjlighet att köra aif i min laptop HÀr kommer mp3 pÄ de nya mixarna: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 13 juli 2011 Dela Postat 13 juli 2011 SÄ sjukt bra sÄngerska. Eller hur! :-) Kan bara instÀmma :-) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MartinĂjes Postat 14 juli 2011 Dela Postat 14 juli 2011 Tumme upp för hĂ€rlig musik! (Jag avstĂ„r frĂ„n att kommentera mixen, för jag har ingen bra lyssning till hands för tillfĂ€llet) / Martin Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 18 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 18 juli 2011 Vad roligt att musiken gillas! Har ar lite gamla latar: http://freepeaces.bandcamp.com/album/session-1 Ar pa turne i Irland nu. Ingen hit att mixa i lurar, men jag tycker mig ha gjort en hel del forbattringar. Daligt med kraftfull WiFi har pa alla bed&breakfasts. Men ikvall ar vi i Dublin, sa da kommer ett par nya mixar upp. Kommentera garna om jag ar pa ratt vag eller har mixat bort mig... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 21 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 21 juli 2011 What happend? Har forumet legat nere i nÄgra dagar, eller har jag bara haft konstigt internet pÄ Irland? Well. Here is comes: I Wanna Go 24bit 44,ikHz http://www.berndalen.se/nyheter/Mix/I_Wanna_Go_5.aif mp3 Your browser does not support the HTML5 audio tag Worry Now 24bit 44,ikHz http://www.berndalen.se/nyheter/Mix/Worry_Now_6.aif mp3 Your browser does not support the HTML5 audio tag Is this it? Eller har jag mixat bort mig? Kommentarer? 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bunkert Postat 21 juli 2011 TrÄdstartare Dela Postat 21 juli 2011 Och en bonuslÄt, My Dream: 24bit 44,ikHz http://www.berndalen.se/nyheter/Mix/My_Dream_1.aif mp3 Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.