Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

NÀr A* spelat in dom senaste gÄngerna sÄ ljuda allt bra i ca 10 minuter men sedan Àr det som om bitdjupet sÀnks till omkring 7

samt man kopplat in pÄ max - fast bara pÄ audio input! Om man dÄ stÀnger Cubase o öppnar upp pÄ nytt Àr problemet borta i ca

10 minuter men sedan Àr det som om bitdjupet sÀnks till omkring 7 samt man kopplat in distpedal som...

HjÀlpA*? (grabben Àr ju snÀll (egentligen))

Mvh A*

Redigerat av A*udiomaniker
Annons
Postat

Hur hög processorbelastning har du nÀr det hÀnder?

OcksÄ: Uppdatera ljudkortets drivrutiner, gÄ upp i latency, ominstallera Cubase.

Postat

Hej!

Sista gÄngen, nÀstan ingen alls!

OcksÄ: Uppdatera ljudkortets drivrutiner, gÄ upp i latency, ominstallera Cubase!

- Okej, börjar med att ominstallera Cubase.

Tack - vĂ€ldigt mycket 😆!

Mevh A*

(FörlÄt för felciteringen förresten!)

• 3 veckor senare...
Postat

haft liknande problem med bristande ljudkvalitet i wavelab och sx problemet har jag inte haft pÄ logic .. komi nte helt pÄ vad det var men det vÀrkade vara asio styrningen och kombinationen med vissa pluggar.

har flertalet gÄnger hört wavelab med hÄrd och elak karaktÀr i ljudet. om man gÀmfört med typ cooledit eller liknande.

men annars nÀr det rullar Àr det ju bra mjukvaror.

Postat

Sista gÄngen, nÀstan ingen alls!

Varför ryter du? Jag kan inte se att du beskrev processorbelastningen i ditt inlÀgg.

MvH Rickard Gerthsson

Postat

jag tolkade det sakligt att det inte var nĂ„gon belastning alls nĂ€r han testade sist och problemet uppstod 😉 lĂ€tt med missförstĂ„nd nĂ€r man inte ser och hör denman talar med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.