Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

När A* spelat in dom senaste gångerna så ljuda allt bra i ca 10 minuter men sedan är det som om bitdjupet sänks till omkring 7

samt man kopplat in på max - fast bara på audio input! Om man då stänger Cubase o öppnar upp på nytt är problemet borta i ca

10 minuter men sedan är det som om bitdjupet sänks till omkring 7 samt man kopplat in distpedal som...

HjälpA*? (grabben är ju snäll (egentligen))

Mvh A*

Edited by A*udiomaniker
Annons
Posted

Hur hög processorbelastning har du när det händer?

Också: Uppdatera ljudkortets drivrutiner, gå upp i latency, ominstallera Cubase.

Posted

Hej!

Sista gången, nästan ingen alls!

Också: Uppdatera ljudkortets drivrutiner, gå upp i latency, ominstallera Cubase!

- Okej, börjar med att ominstallera Cubase.

Tack - väldigt mycket 😆!

Mevh A*

(Förlåt för felciteringen förresten!)

• 3 weeks later...
Posted

haft liknande problem med bristande ljudkvalitet i wavelab och sx problemet har jag inte haft på logic .. komi nte helt på vad det var men det värkade vara asio styrningen och kombinationen med vissa pluggar.

har flertalet gånger hört wavelab med hård och elak karaktär i ljudet. om man gämfört med typ cooledit eller liknande.

men annars när det rullar är det ju bra mjukvaror.

Posted

Sista gången, nästan ingen alls!

Varför ryter du? Jag kan inte se att du beskrev processorbelastningen i ditt inlägg.

MvH Rickard Gerthsson

Posted

jag tolkade det sakligt att det inte var någon belastning alls när han testade sist och problemet uppstod 😉 lätt med missförstånd när man inte ser och hör denman talar med.