Jump to content
Annons

Hur gör jag för att lägga in album på tom DVD?


pxm

Recommended Posts

Hur gör jag för att lägga in album på tom DVD???

Fick en bränd DVD-skiva med musik för någon månad sedan.

Det var bra format och man fick plats med många stora filer.

Me like !!!!

Men i mitt Starburn är burn audio inte ett val när man har en tom DVD i brännaren.

Skall jag välja burn Data istället eller vad-har bara två tomma skivor så jag vill inte x-primentera just nu....

mvh

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

UDF eller ISO 9660 format för att det skall fungera att spela upp den ?????

rolleyes.gif

Edit: chansade på UniversalDiscFormat

Det fungerade swoosch sa det bara och den brände ned hur många wav. filer som helst och det går att spela upp dem.

bra -jag avskyr mp3-formatet,det är dåligt och halva låtarna försvinner ju.......

men jag gillar att ta stor utrymme.

det här fungerade ju fint.

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Du menar alltså att du kunde spela upp musik från en DVD ungefär som DVD-audio, fast i en "vanlig" DVD-spelare? Fattade jag dig rätt?

Var materialet som du brände 44,1/16 eller var det i högre kvalitet? (Det här var faktiskt intressant!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fungerade swoosch sa det bara och den brände ned hur många wav. filer som helst och det går att spela upp dem.
Det hänger helt och hållet på din DVD-spelare. Vissa kan spela datafiler, från jpeg-bilder till wav-ljud, men det är absolut ingen standard och inget du kan förvänta dig fungerar hos gemene man.

Men annars är mitt förslag att göra en vanlig DVD (DVD-Video) med svart bildruta och LPCM-ljudspår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...