Jump to content
Annons

Tapco S5 feedback önskas


andka771

Recommended Posts

Jag skulle vilja ha feedback från er som köpt och använt Tapco S5 monitorer.

* Hur är dessa att använda vid mixning?

* Vad är bra/mindre bra?

* Vad (om något) måste man kompensera för?

* Hur känns kvaliten?

* Är de känsliga för hur de placerats i rummet?

mm .....

Observera att jag är endast ute efter kommentarer från ANVÄNDARE av Tapco. Ni som enbart lyssnat på dessa i musikaffär eller inte lyssnat alls kan starta en egen tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har kört med S5:orna i ca ett halvår.

Är helnöjd, har spelat in mest rock n roll + lugnare musik.

* Hur är dessa att använda vid mixning?

- Man får tänka sig för när man mixar bas, så man inte överdriver.

Man lär sig.

* Vad är bra/mindre bra?

- Kanske inte räcker ända ner i registret till för dans, techno

* Vad (om något) måste man kompensera för?

Tyngden? 😆 dom väger som fan!

* Hur känns kvaliten?

- Stabil! som fan

* Är de känsliga för hur de placerats i rummet?

- Inte mer än andra ljudkällor.

Rekommenderas!

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft ett par sådana där ett tag nu. Fungerar utmärkt. 🙂 Dock har jag ingen erfarenhet av monitorer.. men då jag lyssnade på dem i affärn tyckte jag att de lät bättre än de andra, i någorlunda samma prisklass.. så jag slog till.

* mixning: jag tycker om mina mixar nu för tiden. blir inga felsteg nånstans.

* bra/dåligt: gör dansmusik. å jag är utmärkt nöjd med basåtergivning. ibland kanske jag saknar den där sista klämmen.. men å andra sidan är väl grannarna tacksamma.. 😆 Men egentligen har jag inget att anmärka på. kan dock vara tråkigt att de inte har nån auto on off.. det stör mig ibland..

* kompensera: eventuellt basen.. om du vill att stolen ska vibrera och om du tycker det är kul att pilla med att få balans mellan en sub och dina monitorer så visst.. annars inget.

*kvalitet: utmärkt. inget att anmärka på här heller.. tyngden tycker jag känns trygg snarare än som ett problem.. och de både känns och är ganska stryktåliga..

* jag har inga problem med ljudåtergivningen i mitt rum. har inte haft några som helst problem med vare sig basåtergivning eller reflektioner.. 🙂

om du gillar dem så köp dem. //smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft Tapco S5 i ett par månader nu och jag måste säga att jag är väldigt nöjd.

Dom känns väldigt gedigna och av god kvalitet. Inte alls nån plastig känsla. På baksidan hittar man XLR, tele och RCA-ingångar, vilket jag tycker är mycket bra. Det finns en liten pluttig volymkontroll på baksidan utan direkta visare, vilket är dåligt tycker jag. En annan dålig sak är att on/off-switchen sitter på baksidan. Den kunde dom gott placerat på framsidan.

Ljudet då? Mycket bra ljud för lite pengar. Helt klart.

Klar och fin diskant och trevlig men kanske något klen bas. På baksidan finns även ett High Freq- och ett Low Freq Filter.

Detta är prisklassens bästa monitorer tycker jag. Lyssnade på många många olika innan jag bestämde mig för just Tapco.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...