Jump to content
Annons

Ett spöke träder fram


Recommended Posts

Tjaa...jag har ju varit medlem på detta forum ett bra tag, men har mest varit ett klassikt forumspöke som mest läst och svävat omkring i trådarna mer än aktivt deltagit.

Men men..Steven Persson heter jag i vart fall...är glad amatörmusiker som hållt på i drygt 3 år nu. Varav det 2 första året ägnade jag åt att försöka lära mig det mesta man behöver ha ett visst grepp om för att få saker och ting någolunda lyssningsvänligt. Och jag står väll i startblocken fortfarande skulle jag tro..

Har bott och jobbat i Norge senate 4,5 åren men har nyligen flyttat till till Svea rike igen med vad jag ska syssla med det får jag se..

Har en hemma studio med Macbook Pro, Logic 8, Superior 2.0, Miroslav Philharmonik, 7 gitarrer och bas, BOSS GT-10, 2stk Røde-mickar (NT2-A och NT1A) + en simpel USB MIDI-keyboard. Rätt simpel uppsättning men är absolut mer än vad jag behöver och kan hantera för tillfället, så det det här räcker väldigt långt för mig. Det är ju ändå musik man ska göra och ratta på rattar och trycka på knappar kan man göra på TV:n eller spisen istället.

Har inte så mycket material uppe än, men det är på gång.

Trevligt att ta del av den oerhörda kunskapsbank som Studio Forum är och där med säger jag Hej hej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Tror inte du kommer att klara dig på din utrustning alls. Vore bättre utan TV. Oftast får man mera gjort då. Men om du nu ska ha en TV så ställ den hos grannen. Det är ju mindre risk att man fastnar framför den. Men annars så ser jag inge problem med din utrustning. Kom bara ihåg att spisvärme och rörvärme inte alls är riktigt samma sak.

Och gör inte som jag gör nu. Försöker att vara rolig och smart efter två glas whisky och lite öl på det. :rolleyes:

Så välkommen till denna dimension...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej & Välkommen hit!

Jag och mitt lilla proggprojekt kikar lite åt Norge.

Vet du ngra bra ställen att spela på :rolleyes:

Ehm, Tönsberg är ju en rätt lite stad men sjukt mysig och det finns gott om uteställen att lira på. Lauritz, Total och Stöperiet tror jag kan vara nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...