Jump to content
Annons

Ny här, men inte i musikens värld! ;)


Dasse

Recommended Posts

Tjosan!

Dasse "heter" jag och har sysslat med musik sedan slutet av 80-talet och gjort hits som den otroligt vackra "JAG VILL HA KORV" 😉

Har mest pysslat med "trackers" på Amigan.

Har även gjort musik med Logic, Cubase etc.. men tycket mer om att "tracka" !! Halleluja!!

/Dasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Amiga mon amor.....

Nu blev jag nostalgisk, jag körde med trackern "MED" och en 16bit sampler på printerporten...

En svart liten låda med 2 vip-brytare i silver om jag minns rätt...

Funkade inte så bra tyvärr...

Vad hette musik-formatet? Man kunde ladda hem modul-filer från div. modem-bbs:er.

Det finns en eller flera trackers i VSTi format för den händige, inget för mig längre...

Även fristående.

Jag har kvar min Amiga 500, har även haft en 1200 och en 600 som jag sålde, kanske lika bra.

Tyvärr hadde inte Amigan en sid-krets.. Men det lyckades göras en hel del bra musik på den iallafall.

Kom ihåg spelet Hybris, med en sjukt bra låt i.

Jag kör Amigaspel på min Sony PSP med en moddad emulator, inte helt 100 dock.

C=64 spelen funkar dock klockrent på den.

Jag har ett orginalpaket med Steinberg pro-24 med copy protection dongel, i en tygliknande bege förpackning.

Men den var väl till C=64:an tror jag.. Kan tyvärr inte hitta lådan just nu för att kolla.

Giana sisters spelet hittade jag till iPaddan, den melodin är ganska påträngande....

720 kb disketter... Jag har säkert 50 st med samplingar och låtar på.

Jag hadde flera stycken floppy-drives för att slippa ladda nya disketter hela tiden.

Allt var inte bättre förr, möjligtvis musiken på 80' talet...

Jag skall inte kapa din tråd med att lista massa 80' tals låtar...

Bra inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

Men vad är en "tracker"?

Vad innebär det att "tracka"?

Jag har visserligen hållt på med musik sen tidigt 70-tal, men det där har uppenbarligen helt gått mig förbi ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt att ha dig här!

Själv skriver jag låtar och spelar (numera) in på min Ipod. (Jag tycker det tar bra mycket längre tid att spela in en låt och få det att låta bra, än att skriva låten. Därför Ipod.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...