Jump to content
Annons

Vilken port bör jag använda?


The Mr

Recommended Posts

Hej,

Jag har köpt en M-audio Fast Track Usb, jag undrar hur jag bäst kopplar ihop denna med de prylar jag har. Jag har ett litet mixerbord - soundcraft compact 4, idag har jag kopplat från porten record out (L) med en telkabel till ljudkortets teleport. Men jag är inte nöjd med ljudet när jag spelar in t.ex. sång.

Frågan är om det är bättre att koppla från både R och L till ljudkortets XLR-ingång. Är det i så fall bättre att använda en tele-tele-xlr eller en rca-xlr. Sedan kanske inte xlr-porten kan hantera stereo, det vet jag inte, det kanske någon av er vet...

Kanske någon av er har ett bra svar på denna fråga.

Tack på förhand!

a.provider,m.166295,mod.media,down.true,th.normal,s.pictures.jpg

MISOFT0001-0109dda.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför måste du använda mixerbordet ? Spela in direkt på Ljudkortet istället så för du troligtvis bättre ljud.

Den största anledningen är för att jag behöver fantommatning till mikrofonen som tyvärr inte ljudkortet kan ge. Dessutom vill jag gärna slippa koppla om så fort jag ska spela in gitarr, piano, bas, sång etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

XLR-kontakten tar bara emot monosignal och är dessutom till för mikrofon, så att koppla in linesignalen från mixern där, är inget alternativ.

Vad är det som inte blir bra med ljudet? Det finns kanske något som kan ställas in på ett bättre sätt på mixern...?

Du har väl valt line och inte instrument på ljudkortet? Det sitter en switch för det bredvid teleingången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...