Jump to content
Annons

Cubase 5.5.2 kraschar i Windows 7


ramoand

Recommended Posts

Hej,

Blåste datorn igår och la på Windows 64-bit och installerade sedan Cubase 5 32-bit och uppdaterade till version 5.5.2. Jag installerade även Sylenth1 Demo och körde sedan igång och testade lite lätt. Redan i första projektet, med kanske 3 instrumentspår och 3 audiospår, så uppstår ett allvarligt fel. Jag får då ett felmeddelande i stil med:

"A serious problem has accored. Please try and save your project under another name..."

Nån mer som upplevt detta? Känns ju sådär bra att första projektet kraschar... Hade liknande problem tidigare när jag körde med Windows RC och gick därför tillbaka till XP. Trodde ju att det skulle vara lite stabilare nu när jag har Windows 7 i fullversion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag uppdatera själv Sylenth1 för ett några veckor sedan då det kom en uppdatering.

Just denna uppdatering var pga Sylenth1 crashade hela musikprogrammet under Windows 7.

Tror det har nånting med synten att göra.

Avinstallera och prova

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej,

Blåste datorn igår och la på Windows 64-bit och installerade sedan Cubase 5 32-bit och uppdaterade till version 5.5.2. Jag installerade även Sylenth1 Demo och körde sedan igång och testade lite lätt. Redan i första projektet, med kanske 3 instrumentspår och 3 audiospår, så uppstår ett allvarligt fel. Jag får då ett felmeddelande i stil med:

"A serious problem has accored. Please try and save your project under another name..."

Nån mer som upplevt detta? Känns ju sådär bra att första projektet kraschar... Hade liknande problem tidigare när jag körde med Windows RC och gick därför tillbaka till XP. Trodde ju att det skulle vara lite stabilare nu när jag har Windows 7 i fullversion.

Hej

Där finns en uppdatering till cubase så det blir 5.5.3 och den hittar du här

http://www.steinberg.net/en/support/downloads/downloads_cubase_5.html

Kolla så du har installerat den senaste 32bits versionen av Sylenth1 för även om du har windows 64 bitar, så kör cubase på 32 bitar

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...