Jump to content
Annons

Jezper heter jag


Jezper

Recommended Posts

Hej allihop,

Jezper Söderlund heter jag. Har läst Studio som lösnummer hur länge som helst, och spenderar ohälsosamt mycket tid på nätet. Därför tyckte jag att man lika gärna också kunde signa upp på Studios forum.

Jag är dansmusikproducent under bl.a. artistnamnet Airbase och har släppt plattor i snart tio år, med ett debutalbum som utkommer i dagarna. Jag har även jobbat som DJ i snart 15 år och har rest jorden runt och lirat plattor på allt från de minsta till de absolut största klubbarna.

Jag är en riktigt Ableton-missionär och har under ett par års tid postat Ableton-tutorials på engelska på Youtube. Alldeles nyligen började jag en svensk guide till hur man kommer igång med musikskapande, helt från början utan förkunskaper. Vi får se hur det går.

Jag är kass på hårdvara men desto bättre på mjukvara, och får väl kalla mig rent musikaliskt mer street smart än book smart.

Lite mer om mig:

www.jezper.se

www.airbasemusic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
rankey (oregistrerad)

Vad kul att du signat upp här nu!

Haha, har haft koll på dig sedan dina tidiga mp3.com alias (Crimton?). Det var tider det. Och massor med bra musik har du gjort sen dess. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Tjena Jezsper, har sj byggt en hemma studio o leker runt med trance, dubstep o techno, har senaste 2 veckorna kollat in dina Ableton tutorials, verkligen bra...

Även lyssnat en hel del på dig tidigare år,

Kul att du hittat hit...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...