Jump to content
Annons

Frågor om fast track pro`s ljudkort.


musikfantast

Recommended Posts

Det skulle vara till stor hjälp om någon kort kunde förklara några knappar på fast track pros framsida.

Det jag undrar över är några saker som jag tycker står lite otydligt i manualen(om du kollar på internet på fast track pro,främre delen.)

Det finns en knapp som heter mix. Om ni kunde förklara på ett begripligare sätt hur jag har nytta av den skulle vara bra. Mixa gör man väl ändå i programmet?Såhär står det i manualen....

Input/Playback Mix Level Knob (Mix IN, PB)

– This knob controls the audio mix sent to the Line Outputs, fading between the input signals (input monitoring) and the output signal from your audio application software. When turned fully counter-clockwise (IN position), only the input signals are heard at the line outputs. When turned fully clockwise (PB position), only the output signal from your DAW software is heard at the line outputs.

Om du tittar bredvid den så finns det en knapp som heter Stereo/mono. Vilken ska jag välja om jag endast använder micen?Spelar det någon roll.?

Instrument/line knappen längst till vänster. Vad fyller den för funktion?

Instrument/Line Selector Button (Inst/Line)

– This button selects the input level of the front panel 1⁄4" inputs. In the out position, the inputs are set to accept an instrument level signal (such as that from a guitar or bass) while in the in position they are set to accept a line level input (such as that from a keyboard or drum machine). Please note that the XLR input level is unaffected by this switch.

En annan sak jag märkt är att jag inte kan köra med asio drivrutiner i Ableton live lite när jag har på en låt på datorn eller ser ett klipp på youtube.Någon som har haft samma problem?

Tack på förhand 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...Det finns en knapp som heter mix. Om ni kunde förklara på ett begripligare sätt hur jag har nytta av den skulle vara bra.

...Om du tittar bredvid den så finns det en knapp som heter Stereo/mono. Vilken ska jag välja om jag endast använder micen?Spelar det någon roll.?

...Instrument/line knappen längst till vänster. Vad fyller den för funktion?

En annan sak jag märkt är att jag inte kan köra med asio drivrutiner i Ableton live lite när jag har på en låt på datorn eller ser ett klipp på youtube.Någon som har haft samma problem?

1. den gör att du kan välja att lyssna på den rena signalen direkt från ljudkortet eller den procceserade signalen från ditt DAW.

2. Den avgör om din outputkälla ska vara i stereo eller mono, ha den i stereo. det är vanligast

3. den gör sa att inputnivån antingen är anpassad för ett instrument/mick, eller en line signal (line andvänds om mickrofonen/ instrumentet redan flygit genom en preamp)

4.jag hade samma problem, vet dock inte vad de beror på. (i andra program än ableton dock) men stänger du av saker som andvänder ljud sen startar ableton, borde du kunna lyssna på youtube när ableton är igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...